2008-12-14

Förkylt!

Efter en förmiddag med tilltagande huvudvärk, snuva och svidande hals har jag nu sovit med frossa i timmarna två. Iförd pyjamas, fleecetröja och morinoullssockor under duntäcke. Det i ett uppvärmt hus och med plusgrader utanför.

Jag är inte särskilt pigg.

Den kommande veckan är den värsta arbetsveckan på året så att vara hemma sjuk är helt enkelt inte att tänka på. Jag får vila mig i form under dagen och ladda med ipren, strepsil och annat smått och gott som finns i gömmorna.

KP raringen har redan hunnit med 4 st julbord såhan fixar middagen idag, pizza! :-)

Nu ska jag hacka mig i säng igen.

Fin kväll alla från ett Närke där det just nu är förkylt!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Trodde du var en smart kvinna men jag misstog mig.

Anonym sa...

Krya på dig.

Anonym sa...

Du har en utmärkelse hos mig att hämta.

Krya på dig!

Anonym sa...

Krya på dig vännen!
Känner du dig lika risig i morgon så stanna hemma från jobbet. Vill ju se dig på skjutbanan på lördag.

Anonym sa...

Ja jag jobbar inte med feber.. Där går min gräns, det skulle jag aldrig orka heller. Men jag hoppas jag mår bättre i morgon.. inte för jobbet men för elevernas skull.. har mest legat hela dagen.. Ser fram emot Lördag! Ynglet och jag kom på att vi tre skulle fira i london.. vad sägs?

Anonym sa...

Låter ju intressant ni får berätta mer på lördag. Nu blev jag nyfiken