2008-12-19

I min värld....

..blir inte bilder snea när dom kommer in i bloggen..

I mina ögon är den här unga damen det vackraste som finns.

I mina öron sjunger hon mjukt, rent och klart likt en ängel.

Hon är vänlig, rar och väluppfostrad när hon vistas bland folk och i skolan. Hon är lagom populär och ger mig sällan några tonårsbekymmer.

Men.

(Ja se där kom det där ordet igen:-)

Jag vet ingen mellan ekvatorn och polcirkeln som har så stökigt på sitt rum! Det är ett hav av kläder att vada i innan man tar sig till sängen. Det ligger papper och sminkrester överallt och blöta handdukar ska vi inte tala om. Hon är Atletippen personifierad:-) Hon säger att hon trivs när det ser ut så, tonåringen har talat!

Som 40 plusruckla är jag slav under krämen, antirynkkrämen. Jag har inhandlat den dyra fina Boots no 7 för närmre 300 pix. Vips så var tuben borta. Den vackra 15 åringen tillfrågades men neeeej hon hade inte sett den.

I går dök tuben upp igen. Tömd. Ni kan ju gissa var den låg:-) Just det i klädhavet i Atletippsrummet en trappa upp.

Nu vet jag ju i allfall varför min 15 åring har så mjuk och slät hy...

Men.

I min värld..

...behöver inte flickor i åk 9 antirynkkrämer..

:-)

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har TVÅ soptippar här hemma: båda tjejernas rum är rena krigsskådeplatserna. Minstingen sprider gärna ut bombresterna över resten av huset.
Och hon snodde din No7?!?!? Husarrest, ingen knäck samt bara mjuka paket med hemgjort innehåll tycker jag låter som ett lagom straff!

Anonym sa...

*ASG* Du...det där rummet finns här också. Det är reent av det värsta rum som jag någonsin har sett!!! Till och med gardinerna är rörigt fråndragna och DÄR känner jag att gränsen är nådd. Det ska ialla fall inte synas utifrån att det är kaos inne. Då tar jag på mig vadarstövlarna och tar mig in i rummet för att fiffa till...men det där andra /städningen av rummet/ är inte mitt bord.
När börjar våra ädelstenar städa av sig själva???? Inte vid 20 heller :)!?
Kram och ha en skön dag
Ewa

Anonym sa...

Ja tänk så dom är lika de älskade tonårsmonstren vi har.. Bitte jag har problem att kommentera hos dig..

sofie sa...

Hej!Nu är jag tillbaka igen,det dröjde ju inte så länge i alla fall.Kram

Anonym sa...

När ett stökigt rum är det stora problemet känner jag mig ganska nöjd trots allt. Göm krämerna, hon behöver dem inte. Det går knappast att bli sötare eller hur?

Anonym sa...

Doc..Du har en poäng där.. det här med krämen har jag skrattat åt.. jag tror inte hon fattade vad det var för kräm:-)

Anonym sa...

Vilken fin dotter du har!!
Min dotter har alla sina kläder på golvet, för hon har bättre koll på vad hon har, om dom är synlig än i garderob????Man har kliat sig i huvudet många gånger:)
Ha det fint, kram lena.

Monica sa...

VACKER SOM MAMMA!! DU MÅSTE SPARA BILDEN OCH ROTERA!

Anonym sa...

Oppsidaisy! En till 40+ are som det försvinner grejjor för.....
Ganska daschinerande kan jag tycka!

Ha en trevlig helg, städningen kommer ALDRIG bli bättre!! Tyvärr! KAnske när hon flyttar!

Miasomocksåhaften15åring

Anonym sa...

Jag är extremt plockig och ordningssam och bävar inför framtiden när vi kommer ha leksaker och annat ligga överallt :) Jag plockar som en dåre hela dagarna medan Tina inte alls tycker det gör något om det ligger lite grejor här o där...jobbigt!!! :)

Vacker tjej på det där sneda fotot som förstås måste brås på en vacker kvinna ;)

Trevlig helg!

Anonym sa...

Mattias.. Nu hamnade du på min julklappslista:-) Tack! Och du.. vänj dig..det blir inte mindre:-)

Myran sa...

haha precis detta hände en kompis till mej, hon har en dotter(enda barnet)hon hade tagit den och ställde sig frågan - Är vi inte en familj????

Så skön kommentar men ack så dyrt det blir..

Anonym sa...

Myran.. hahahah Tack för aftonens skratt! :-) Välkommen til lmig..btw