2008-12-14

Filosfi i arla morgonstund

För er som undrar, så var vi rätt sams när vi lade oss.

Ingen vits att ödsla massa energi på oegentligheter.

Det är fascinerande det här med förhållanden och hur de förändras över tid. De första ett och ett halvt åren är man så hals över huvud förälskad så man avskyr t o m tanken på att inte vara tillsammans. Jag kan lova att på den tiden hade inte TV företräde en lördagkväll.

Nu kan vi båda tycka att det är skönt att få skrota runt på varsitt håll. Men jag håller hårt på att vi ska ha kvalitativ tid för varandra, stänga av TV och dator och lägga undan böcker och annat. Ha en och annan kväll bara för oss, ägna tid till att vårda det vi hade de första ett och ett halvt åren. För om man slutar att väcka förälskelsen till liv, ja då finns snart inget kvar. Jag har gjort det misstaget en gång, jag är inte beredd att göra det igen.

Den här gången vill jag ha 40 år och en gemensam gravplats tack. Även om det innebär att KP inte får se dansbandskampen:-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig till 100%! Det gäller att vårda, inget är som det är helt självklart. Och det blir så mycket roligare av lite extra vård då och då ;).
Kram
Ewa

Anonym sa...

Du har så rätt så rätt, vi blir allt klokare och vackrare med åren. Men din pojkvän och du kan följa med och dansa på riktigt istället för att glo på dansbandskampen tycker jag!!

Anonym sa...

det var gatuflickan som sa det där sista...

Anonym sa...

Gatu..Säg det till honom på nyår!! :-)