2008-12-02

Grå dag men kanske med solsken:-)

Mörkt ute, mörkt och trist. En sån där dag när ljuset aldrig kommer. Grå och regnig.

Till på köpet ska jag till begravningsbyrån. känns passande en sån här dag.

Jag är lyckligt lottad, ingen av de mina har gått bort. (Varför säger man gått bort? Dom har ju dött eller avlidit) Klubben hedrar vår skyttekamrat, den gamla damen som blev påkörd för några veckor sedan, med ett bidrag till Unisef. Det var vad hon och hennes familj önskade. Inga blommor utan ett bidrag till de som behöver det mer.

En passande dag att tänka på de som inget har eller de som tvingats mista någon.

Men... i min bloggisväns Niinis blogg är det tomt, tomt och tyst. Det borde innebära att familjen är på BB och liten Milo är på väg:-) Hoppas det för då får även den här grå dagen lite solsken över sig. Solsken och glädje som bara ett nyfött barn kan sprida..

..och snart är det jul..

6 kommentarer:

Anonym sa...

Min blogg "står", man kan inte göra nåt...


Miasomiallafallskrevnågraradertillingennytta

Pangbruden sa...

Jag har försökt att kommentera men det verkar som om blogg.se krånglar för alla..

Anonym sa...

Tur att vi får chatta lite här då....

Miasomserallt

Pangbruden sa...

Det håller jag med om.. bloggchat piggar alltid upp.-)

Anonym sa...

Nu är mitt inlägg med i alla fall, men bilder går inte... booring!

Miasomskajobbaliteigen

Monica sa...

sånt tycker jag är bra , blommor dör jo bare ,vi drog in en hel hög med pangar till pappas begravning hjärt och lungredningen blev nog glada iallafall