2008-12-07

Smartmat

Jag är ingen älskare av snabbmat eller färdiglagat. Men ibland har nöden som bekant ingen lag. Som ikväll tex. Efter en lång bilresa hem utan stopp var jag inte bara trött jag var hungrig också.

När man är hungrig är ugnen perfekt, i synnerhet som jag har varmluftsugn.

Ett paket färdig vaccumförpackad potatisgratäng blandades med en burk tonfisk. Jag hackade ner lite röd paprika och några svarta oliver. Hottade till den med mer vitlök, extra salt och peppar. (Kanske lite chilisås skulle smaka bra med) Täckte med skivade tomater och riven ost.

In i ugnen varmluft ca 200 grader i 15-20 minuter. (Vanlig ugn skulle jag tro 225 grader i 20-25 minuter)

Perfekt snabbmat. Hyfsat gott, snabbt och enkelt.

Tack för det min kära uppfinnarmatlagningshjärna.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm... låter mums.
Men idag var jag hemma hos far och mor på middag. Jag fattar inte hur god mat tanten lagar, och man uppskattar den mer och mer ju äldre man blir.
Snart hoppas jag testa kålpudding á la Pangis hos mig.

Pangbruden sa...

Det måste du Doc.. Mångar års träning ger bra kockar..de bästa är alltid mammor och mor- farföräldrar:-)

Monica sa...

kolla i facebook har du baqristan som vän?

Monica sa...

maila mig min adress står i profilen

Monica sa...

jag mailade dig på hotmailadressen i FB

Majsanochmalla sa...

Pangisen... Du är ju en stjärna på mat! Jag läser dina recept.. Det vattnas i munnen.. Wow.. Men jag har ett huge probs.. När jag står i matbutiken kommer jag inte ihåg något av vad du skrivit!

Fett dåligt!!! Som LT, uttrycker sig om allt, just nu!

Pok

MallatyckerFBärettskitförjagvillocksåvaramedbralla

sofie sa...

Låter smarrigt ska ta occ testa nån gång fram över.Kram

Anonym sa...

Det där lät ju jättegott!!
Kram lena.

Pangbruden sa...

dET VAR GOTT OCKSÅ:-)