2008-12-24

Julefrid

Jag önskade mig inte mycket men jag fick desto mer. Troligen har jag varit osedvanligt snäll i år för tomten hade en egen säck till mig. Allt från necessär, vackra vinglas och mössa till ny plånbok i skinn, satinpåslakan och vackra örhängen låg i årets julklappssäck.

Vi har haft en lugn dag med god mat, skratt och paketöppning. Jag tror alla är nöjda. Nej jag vet att alla är nöjda. Det blev en fin julafton.

Det enda som upprör mig är reklamen på TV. Mellandagsrea som startar på juldagen! På juldagen! Det är väl för hundan ingen mellandag. Det har väl varit tillräckligt illa de senaste åren med mellandagsrea som startat redan på annandag jul, men juldagen. Är inget heligt längre?

Kan inte mammon ta ledigt en enda dag på året? Skulle det var för mycket begärt? Nej mina vänner det bästa vi kan göra är att bojkotta butikerna och stanna hemma med familj och vänner. Helga julens finaste dag med de vi håller kära.

Låt mammon svartna i sin vånda och gör mig sällskap i min kamp. Strunta i allt vad butiker heter och låt juldagsmorgon glimma!

1 kommentar:

sofie sa...

Jag håller med,blev lite förb när jag såg att affärerna skulle ha öppet på juldagen.Tycker dom skulle ha fått vara hemma med sin nära o kära.Kram