2008-12-10

Som hon sjunger flickan min!



Luciakonsert i en fullsatt Nicolaikyrka. 300 personer väntar spänt på de rensjungande flickorna som nyss gjort en bejublad turné i England.

Så står hon där, lugn trygg och säker på sig själv. Det här fixar jag, jag kan det här. Min tjej. Nyss var hon så liten och blyg med tofsar och glugg. Idag sjunger hon solo i stadens största kyrka med en nybliven säkerhet och en röst som mognat mycket sen sist jag hörde henne. Tårarna skvalar och jag förbannar att jag inte har en ordentlig videokamera. Ni får hålla tillgodo med en stolt och rörd mammas mobilvideo. Jag tror hennes vackra röst någorlunda tränger igenom bruset.

Och nej jag är inte ett dugg partiskt..

Bara stolt rörd och faktiskt lite förvånad..

:-)

9 kommentarer:

Anonym sa...

ÅHH, fantastiskt. Vad duktig hon är!!

Majsanochmalla sa...

Hon har ju fantastiskt fin röst... Nu strilar det här.. Lilla fina, vackra och fantastiska exfjårtisen..

Hey girl...

Hon är DIN dotter... Fan vad ´häftigt!

POK

Malladuärenlysandeförebildbralla

Pangbruden sa...

Jaa jag kraxar näst intill gudomligt:-) POK raring!

Monica sa...

ryser !!
vackert vackert!!

Anonym sa...

Klockrent och vackert!

Anonym sa...

Det var dagens gåshud, tack!
På allvar, nu minns jag vad det var som var så mysigt med att gå i kyrkan och höra någon sjunga, det låter så ofantligt mycket bättre. Jag hade faktiskt förträngt det tror jag. Nu måste jag leta på någon kyrka och se årets lussetåg eller nåt... kramis och
klart du är stolt, jag är också stolt. :)

Anonym sa...

Tack alla!

Anonym sa...

Ja så underbart! Du kan verkligen vara stolt och glad över dotterns röst och säkerhet.

Tur att du kunde ta upp det med mobilen ändå!
Kram
Ewa

Anonym sa...

Jävlar vad duktig tjej du har :) Jag fick gåshud, bokstavligt talat!