2008-12-15

Fix färdig

Två snörvlande damer, eller en dam och en ungjänta for till stora köpcentret. Inom loppet av två timmar var vi färdighandlade.

Alla julklappar är köpta! Say no moore:-)

Alla julkläder inhandlade! Ni skulle se dotterns partyblåsa i svart taft och tyll utan axelband.. ladylook!

I stort sett så är all julmat inköpt, åtminstone det som kan köpas tidigt.

Jag har till och med gjort julgodis...

Den årliga städningen av bokhyllorna är avklarad. Glasvitrinerna och kristallkronan är putsade. Japp eders Pangbrud kör med kristallkrona. Horriblet tilltalande frågar ni mig:-)

Jag älskar att vara ute i god tid.

Nu återstå bara städning, pyntning, julgranseländet och lite pepparkaksbak sen har vi julefrid i detta hus.

Ingen stress här inte för det är mer än en vecka kvar.

:-)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att det mesta är avklarat:)
Tänka sig,jag har oxå en kristallkrona, vilket är inte riktigt min smak.Det känns som julen kan komma till detta hus oxå nu:)Ha det bäst vännen, kram lena.

Anonym sa...

Stress är det värsta som finns! Ja, bortsett från krig, svält och annat elände. Nästan alla klappar är klara här också. Har ett par grejor kvar. Men jag vet precis vad jag ska köpa, så det är snabbt avklarat!

Anonym sa...

Man blir klokare med åldern..det där med sista minuten är inte min grej längre:-) Lena vi får starta en klubb.. vi som kör med kristallkrona utan att gilla dom:-)

Anonym sa...

Måste själv ut på söndag och göra det sista, för Minis klänning jag beställt har inte kommit än och jag vågar inte chansa den kommer att komma nu.

Pangbruden sa...

Iiihhh nej sånt chansar man inte på i jultid..

Anonym sa...

Vad heter tabletterna som du tar??

Miasomheltharslutpåorken

Anonym sa...

Vad heter tabletterna som du tar??

Miasomheltharslutpåorken

Pangbruden sa...

Tabletter??? Nej jag gör bara litegrann varje dag.. :-)