2008-12-22

Tequila knack

När man bor lite på landet som jag så skapas gemenskap. I synnerhet bland de som har barn i samma ålder och klass. Barnen börjar leka och föräldrarna börjar umgås. Först lite sedesamt över en kopp kaffe men ju mer man lära känna varandra desto mer av livets goda kommer fram.

Vi var ett hejdundrande gäng mammor, eller rucklor, härute ett tag. Nu är vi väl mer eller mindre frånskilda och omgifta hela bunten men under ett par år hade vi gemenskap med stort G. Vi har haft de mest storslagna fester i vår lilla Forngård men även tjejkvällar med god mat och utgång.

Jag påmindes om detta när jag såg Heartbreak Hotel igår.

Tequila knack!

Jag säger bara tequila knack!

För er som glömt, var med och läser detta ska jag påminna er om en afton när 15 galanta damer 30 plus drog in som en virvelvind på Harrys och beställde en bricka tequila i baren på övervåningen:-) Jag tror att resten av kvällen får stanna oss emellan.... Gårdagens film fick mig att minnas av någon anledning. Bara det är ju ett mirakel:-)

Strålande tider! Ni förgyllde mina 30 plusår allihop!

God jul på er..

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Kompis!

Jag vill kika in och önska dig och din familj en underbar JUL.
Bamsekramar.
Vi hörs och kanske ses NÄSTA år!!

MiaiGävle

Daniel sa...

hehe.. dessa härliga herreys å dess golden days med tequila, har du bild? :)

Anonym sa...

Nej gudskelov så saknas bildbevis:-9

Anonym sa...

He he he... när Fru P får i sig Tequila finns inget stopp. Men det slutar ALLTID med att hon kör porslinsbuss. Tequila eller Jäger = kört för Fru P.

Anonym sa...

Det är därför jag som nu 40plusare avstår Tequila *S*

Anonym sa...

Nej nu skulle man väl vara sjuk i flera dygn:-)