2008-12-08

Varde ljus

Det är långtradare, det är traktorer och allehanda fegkörare som hindrar min framfart till arbetsplatsen. Det är folk som stannar i rondeller bara för att dom tror det är en fyrvägskorsning och arbetsbilar som inte har bråttom till sina uppdrag. När jag väl kommit förbi alla dessa ja då inträffar detta.

Jag möts av Sveriges mest upplysta hus och håller på att köra i diket av ren förskräckelse.

Jag menar det finns julbelysning och så finns det för mycket julbelysning. Sen finns detta hus.

Visst är det vacker med alla ljus i adventsmörkret men man behöver väl inte lysa upp halva Närke:-)

I mitt stilla sinne kan jag inte låta bli att fundera på deras elräkning i Januari.

Fin dag alla, ljus eller inte.

3 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

To much!

Pok

Mallalagomébästbralla

Anonym sa...

Lagom är bäst!!
Tur att du inte hamnade i diket:)

LJ Media sa...

Vi har en dåre här i Huddinge som lagt över en halv miljon på julbelysning. Hans elräkning ökar med 40 000 i december. Förresten, hyr filmen "Ett päron till farsa firar jul" så får du se värsta överdriften!