2008-12-07

Mera snö tack!

Jag gillar snö. Vinter med snö gärna en meter eller mer, vita vackra träd, några minusgrader och knarr under skorna. Jag säger ja tack!

Att få sätta på sig överdragskläder och mössa och bege sig ut i ett vinterlandskap tillhör livets goda.

Allra mest trivs jag i fjällvärlden, till det behöver jag inte ens snö. Jag trivs bland fjällen året om. Men så är jag ju en gammal fjällget.

Idag hade jag absolut ingen lust att fara söderöver, jag ville stanna. Vecka ut och vecka in för att insupa fjällluften och bara titta på de vackra snötäckta, nedtyngda granarna.

Men nu sitter man här igen i ett plaskigt, grått Närke där det aldrig tycks sluta regna. Snart slår vi väl Bergens nederbördsrekord.

Jag förstår norrlänningarna när de säger "Vi flytt int´" Själv har jag lust att flytta, norrut. Till fjällen, älvarna och snöns rike.

Det är nog där jag helt enkelt hör hemma.

Inga kommentarer: