2008-12-23

Dan före dan

Vad sjutton gör hon uppe såhär tidigt när hon har jullov?!

Ja det kan man ju fråga sig men vi har en sjuk liten Tass i familjen Pang så idag ratar vi fritids och han kommer hit i stället. Då kan han och katten ligga i soffan och mysa och se på TV medans jag mornar mig i lugn och ro. Teensen får vi inte upp än på några timmar och KP får jobba.

Innan dagen är slut ska vi ha griljerat skinkan, bakat pepparkakor och kristyrpyntat dom, dukat matsalsbordet med finaste julduken, bröllopsservicen och glas av blankaste kristall.

Sen ska vi spela bingolotto, äta godis och dricka en Irish coffee. Även det en traditon äldre än mig.

Dan för dan.. I morgon är det jul...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag önskar dig en riktigt God Jul!

Hoppas att du och de dina får en riktig skön och trevlig jul.

Anonym sa...

Detsamma kära fru T! Hälsa maken också så ses vi på banorna 2009! Kommer ni till Ena den 6é?

Majsanochmalla sa...

Käraste Pangisen..

Traditioner som är underbara ska man behålla.. Oh traditioner som tar kncken på en...Schas bara!

Jag får smaka på skinka, en lille en och julöl.. I sonen, hans bästa och övriga släktens sällskap.. Så najs!

Jag önskar dig den bästaste av alla jular tillsammmans med dina finasteStor julkram till dig!

Pok

Mallaskinkbralla

Anonym sa...

Tack min vän och god jul till dig med! Julkramar i massor till dig

sofie sa...

God jul på dig,skickar även julkramar till dig.Snö leveransen hinner inte ned till dig kanske,det var visst förseningar så dom han kanske inte med före jul.:-)

Anonym sa...

Hanna tassade upp kring halv sju i morse. Nu börjar det krypa i kroppen på alla julsugna barn. Och mammor också, förresten ;-)

Ha en jättebra jul, Pangis!

Anonym sa...

Kära maken hälsar tillbaka. Vi har inte anmält oss till Ena men vem vet, kanske vi dyker upp.

Anonym sa...

Du är ambitiös du. Själv ligger den färdigköpta pepparkaksdegen kvar i kylen och får nog ligga där tills den slängs. De färdigköpta pepparkakorna däremot ligger i skåpet. Griljera skinkan tror jag jag sätter någon annan på, själv ägnar jag mig åt hemmagjorda köttbullar under stort hallå - men goda blir de! Ha det så bra i jul, själv förbereder jag på lördag med att hämta de hyrda carvingskidorna inför nyårshelgen!!

Anonym sa...

Ahh gatu.. Jag gör inga egna köttbullar så nu leder du md 1-0:-) Ser fram emot nyår..

Fru T.. klart ni ska komma till Ena, jag ska provtävla med min nya lilla sötnos.. CZán:-9

Synd på snön sofie:-)

God jul alla mina raringar därute,...

Anonym sa...

Jag, Tina och Maxen önskar dig och familjen en supertrevlig jul!!!