2008-06-07

Ute på vift

For iväg till Värmländska Hagfors med vänner från Pålsboda. I stekande hetta var jag tvungen att få prova deras omtalade fältskyttebana. Jisses så svår den var men ack så rolig. Jag inser att man är lite av ett "Wacko" när man frivilligt traskar runt i en knastertorr Tallmo för att skjuta men det var det värt. En riktigt trevlig dag har vi haft. Fältskyttet fungerar inget vidare fortfarande så mina resultat var ganska mediokra. Men att avslappnat bara få ägna sig åt sin största fritidssysselsättning är inte helt fel.

Ynglingen är på vift någon annanstans men vackra dottern är hemma så nu ska hon och jag mysa i kvällsvärmen.

Vad gälelr fisketävlingen så är den tydligen lika medioker den, inte ett hugg;-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack :) haha ..

Anonym sa...

Känns varmt att traska omkring sådär. Har ni massa skyddskläder också eller ? Stackars er isf.

Anonym sa...

Madde: You´re welcome

Frippo: Nej då kläder efter väder, det är gevärsskyttarna som har alal dessa tunga otympliga kläder. Shorts, linne och jogging. Men keps.. alltid skyttekeps. Den har nedvikbar skärm runt om som skydd för sol och vind.

Anonym sa...

Impad att du orkade i värmen. Själv ballade jag ur och tog en bad-dag!

Anonym sa...

Gjorde du rätt i med tanke på värmen men jag saknade dig där! Det var en kul bana.. men fy fan så svår..som Borås..eller svårare..