2008-06-18

Om allt mellan himmel och jord

Blåsten ställde in aftonenes fisketur. Vi byter olja på min bil istället och gör rabarberpaj. Gissa vem som gör vad?

Eftersom jag är fotbollsynsk så tippar jag 2-1 till Sverige ikväll om dom nu inte fegar ur och spelar på oavgjort för då vinner garanterat Ryssland. Dom har allt att vinna och inget att förlora.

Imorgon är jag ledig! Smaka på ordet..leeeddiig.. hela långa dagen. Det mesta är handlat och iordningställt inför midsommarhelgen så ordet ledig kommer väl tillpass. Håller armen ska jag skjuta allsvenskan, Yngletgumman antar du läser detta: Jag hör av mig.

Midsommar blir en lugn historia, vi har som tradition att fira lugnt. I år är vi bortbjudna. Lite sillunch på dagen, en tur till Midsommarting vid Gällersta Forngård på seneftermiddagen och på kvällen grillar vi hos vännerna. Ibland är vi många i bland färre. Några av oss är lite "hjärntrust" nya har tillkommit och några försvunnit allt eftersom skillsmässor och nya äktenskap har dykt upp. Men traditonen och tillvägagångssättet är sig likt. Småtråkigt medelsvenssonskt där barnen står i centrum och det passar mig alldeles utmärkt.

Mina barn är inte hemma i år...:-( Tur jag har lite Tass att trösta mig med:-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

javisst läser jag! Ta det lugnt och njut av ledigheten, och har du ont ska du inte skjuta! Vi hinner ändå. Finns på jobbet eller mobilen under dagen... Feel better!

Anonym sa...

men ta det lungt , människa!
Vila armen du ! eller gör ett skjut och vila armen 11 juli istället !!

--
hahaha jag skrev just 2-1 på monas blogg hoppas vi har rätt igen da??
Monica

Anonym sa...

Klart vi har rätt Monica: Vårt Norska blod tar aldrig fel:-)

Ynglet jag hör av mig i morgon

Anonym sa...

Jahaa, har KP börjat fixat paj också!!

Anonym sa...

Vi måste ha sallad, jag tar med så det räcker till sillen och kvällen.

Anonym sa...

Rabarberaj med sallad.. KP är händig han;-)