2008-06-03

Det genetiska hotet mot systembolaget

Det genetiska hotet mot systembolaget är en 1-2mm stor (eller borde jag skriva liten) gynnare till spindel som heter Granmattvävare. Troligen på att den spinner nät i barrskog.. Eller något liknande. Hur som helst så är det en smart liten rackare för den har utvecklat ett ypperligt system för att överleva hårda kalla vintrar, tänk -40 grader i Sibirien eller likanade. Den omvandlar helt enkelt sitt blod till ren alkohol!

Nej jag tror inte på massutflykter i skog och mark för att plaocka mängder av spindlar så att vi kan ta oss en liten "blecka" av och till. Det tror jag inte skulle ge effekt:-) Men tänk er scenariot om någon genetiskt kunde plantera in en liten gen av Granmattvävaren i oss och helt enkelt programmera genen på så sätt att vi tex kl 17.00 på fredagar kunde omvandla blodet till alkohol, partaja hela helgen och få bort alkoholen lagom till arbetet måndagmorgon. Det vore ett hårt slag mot all försäljning på systembolaget det. Vilken finess va?

Ett genetiskt litet hot helt enkelt:-) Tänk vad man får lära sig en dag på sjön:-)

I morgon ska jag förtälja varför och vilka som just nu invaderar Hassela och Tivedsskogarna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tar hellre en geting än fipplar med nån äcklig åttabening.

Anonym sa...

Med den nya gentekniken kan jag kanske bli fröken Granmattvävare så jag slipper frysa. Jag fryser redan vid 10 plusgrader och behöver också alkohol i blodet.

Anonym sa...

Just nu är det väl brandmän som invaderar Hasselaskaogarna. Det brinner ju där.