2008-06-05

Teensen = Lycka

Oj då vad deprimerande det inlägget blev då. Bäst att väga upp det med ett nytt. Ett inlägg om mina teens. Jag har bara en sak att säga om mina teens och det är att jag måste ha stått först i kön när Gud delade ut bra barn. Vad har jag gjort för gott här i livet för att få dessa två ungdomar? Födda med en mängd nådegåvor är dom båda två. Inte perfekta och det är väl det som gör dom så perfekta:-)

I dagens betygstider blir det så tydligt. Dom kommer hem i stort sett varje dag och meddelar sina betyg. En del G men även flera VG och MVG! Och då har jag ALDRIG, och det menar jag, behövt tjata på dom om läxor eller liknande. Jag tror inte heller att dom pluggat i hjäl sig, dom gillar helt enkelt att gå i skolan (men dom skulle aldrig erkänna det:-) och har hyfsat lätt för sig och då kommer ju resten av sig själv.

I kväll ska stora Buppen på avslutningsbal iförd finkostym minsann. Hoppas dom får den bästa av kvällar!

Busan snart 15 har fått uppdraget att sjunga i skolbandet på niornas avslutningsbal på hennes skola.(Hon slutar åk 8) En stor ära tydligen men hon är lite stressad inför uppdraget så nu övas det hemma dagarna i ända. Den ena rocklåten efter den andra.:-)

F.ö är dom lite väl bortskämda båda två, framför allt med pengar av mormor och lite väl curlade av sin far:-)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ta åt dig av dina barns sätt att vara......

Det gör jag! För dom är också "Världens bästa" när jag jämför....

Kramen
Mia

Anonym sa...

Ja det är ju det som är så häftigt, vi få alla de bästa av barn:-) Kram till dig med

Anonym sa...

Haer kommer en 45-gradigt varm haelsning fraan ett soligt Dubai... Lyxliv paa lyxhotell och slipsmoete nu ikvaell..blir nog lite skidor imorgon! ;-))

Buzan sa...

Ha en trevlig nationaldag...

Du har det bra du som får fira två på så kort tid ;)

Anonym sa...

Du med Buz! Den här dagen skommer ifras något lugnare:-) Ska försöka mig på lite trädgårdsarbete i värmen:-)

Anonym sa...

Akkurat vad du är värd,sen är du doms mamma också det säger ju nått ;)

ha en skön hel´g *kram*

Anonym sa...

Tack monica! Tusen tack o kram

Lotta sa...

Pangis! Du har blivit utmanad... Kolla på min sida: http://lottahj.blogspot.com

Pangbruden sa...

Spänannde Lotta.