2008-06-08

Soldag

En riktig tjejedag blev det. Med gamla och nya vänner. Välbehövligt och energigivande. Dels kom tre av mina nuvarande tjejkompisar upp, de bästa! Dels kom två av dom från gamla gänget som jag inte sett på ett par år. I slutändan var vi 6 vuxna kvinnor och 4 teens. Rena rama Taikonlägret:-)

Nu är vi solbruna, nymatade och lagom kvällströtta. Ynglingen som var kvar hemma är slö och likgiltig och beter sig på ett bedrövligt sätt. Åtgärden var att kvickt som fasen förpassa honom från matbordet och upp till sitt rum. Han är inte välkommen ner förräns han är mogen nog att be om ursäkt. Jag har definitivt inte uppfostrat mina barn till att bete sig otrevligt mot mig. I synnerhet inte när jag är så snäll som jag är.

Bortskämda, odrägliga ungar göre sig icke besvär i det här huset. Och jag vet att han inte är sådan så nu är det bara att vänta. Tids nog inser han att vill man bli behandlad vuxet får man bete sig så också.

Tuff mamma är jag men gudarna ska veta att snällare finns inte heller.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en toppen dag!
Sonen har säkert fått solsting eller datavirus i hahaha !
Eller så ångra han att han inte följde med , när han såg hur bruna och glad ni var , när ni kom hem!
Men det ursäktar inte, han kommer nog snart tillbaka med en jättekram ;)Monica

Anonym sa...

Tack men just nu är jag så förbaskad på honom att han gott kan sitt där han är:-)

Anonym sa...

Överlägsen otrevlig attityd... Då kryper det i mig! Absolut det värsta jag vet..hos alla människor faktiskt!

Anonym sa...

jag håller med dig inte min grei heller!

Anonym sa...

Tack för en trevlig dag, Pangis! Hade nog behövt burkini idag, på benen åtminstone. De har antagit en onödigt röd färg..

Men tonåringar är som de är, de kan få ner en på jorden med sin attityd eller sitt ibland självcentrerade beteende...

Anonym sa...

Jag tror att barn beter sig så som det tillåts att bete sig. Bra som fan att du markerar tydligt mot sånt beteende.

Anonym sa...

Magnus: Jag tror på tydlig gränssättning och markering ja. Självklart inom ramen att jag tar hänsyn till deras hormoner. Men man kan bete sig anständigt ändå.

Gatu: Tack själv! Tack o lov har jag ett annat skinn.. mitt gamla tattarblod har gjort mig lättare chokladfärgad idag.. utan ont! :-) Vilken fin dag!

Majsanochmalla sa...

Japp! Det är det där som kallas uppfostran... Kan han säker ha det... Orsak/konsekvens...

UNGJÄRPAR!

Pok

Mallasnällmammabrall

Anonym sa...

Kan hålla med om överlägsen otrevlig attityd inte är något man direkt uppskattar men dina barn kommer du ju uppfostra så bra så ingen risk att de blir sådana när de är vuxna!

Vår lille son är lite jobbig nu också men inte riktigt läge att skicka upp honom på rummet ännu :)

Anonym sa...

Mattias: Nej han kan ju inte gå själv:-)