2008-10-06

Rivstart

Ja inte vet jag hur en normalmorgon på en arbetsplats ska se ut men här blev det iallfall en rivstart. Chefen kallade in oss alla som sitter med i den s.k KY-gruppen, någon slutsignal på en avslutad utbildning var inte inskickad och KY myndigheten hade hört av sig med en barsk efterlysning. Nu gör vi alltid dylika rapporter två och två så jag och kollegan Bengt visste att det var gjort, och när.

Snabbt loggade vi in på hemsidan och på försättsbladet stod klart och tydligt att slutsignal var insänd, men inne i fliken visade det sig att så inte alls var fallet.

Något har klickat, och den här gången var det inte den mänskliga faktorn.

Bara att göra om hela arbetet.

Men nu är det gjort och dubbelkollat. Friden har åter lagt sig över arbetsplatsen och chefen kunde pusta ut. För den här gången i allfall.

På Närkehimmlen lyser solen och jag ska snart gå och frukostfika.

Hur var er start den här morgonen?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Mjukstart, börjar sent och går runt och myser med ungen. Bättre start på en måndag kan man nog inte få.Hoppas resten av din dag blir lugnare :-)

Anonym sa...

Den var helt och hållet FÖR DJVLIG... den värsta på länge! :ó(

Puss ändå.
Miasomvartledsen

http://livethosmig.blogg.se

Lotta sa...

febrig start på morgonen och j-igt ont i en stukad fot (Ja, det var dumt att ge sig ut en mil i ösregn igår och snubbla bland kottar och barr - men himla skönt!). Men, har fått en full checkup av dottern med doktorsväska, så nu kan det bara bli bättre ;) Askungenspruta, blodtryckskoll och genomgång av öron och tänder - och en leksak som tröst på slutet. Precis som det ska vara!

Pangbruden sa...

Lotta, med den formidabla undersökningen ska du sett att du snart är på benen igen:-) Askungenspruta.. den kan man tänka sig:-)

Lotta sa...

Ja, och med stooor försäkran innan att den minsann inte gör ont! Mår lite bättre, beror nog på den formidabla genomgången av min fysiska status. Hon passade även på att dra ut en tand - och så fick jag en ny tillbaka. Inget fel på fantasin hos min fyraåring :)

Pangbruden sa...

Ahh en dotter som både är läkare och tandläkare.. skicka hem henne till mig, min är bara make-upartist..alternativt tuff debattör;-)