2009-02-16

Underbart är kort

Underbart är kort helter det ju och den här gången stämmer det verkligen. Men KP har inga semesterdagar att ta ut förräns i april och då får tre dagar räcka.

Men vilka dagar!

Det var som att vara uppe under påskhelgen bortsett från att backarna var i mycket bättre skick. Fin kall nysnö och under lördag-söndag tillräckligt lite med folk så att backarna höll sig.

Bästa skidåkningen på år och dag.

Att resa med småbarn är som ni vet ett företag. Man har fullt upp med att mata, klä på dom och se till att dom inte försvinner någonstans.

Mina vänner.

Det är ingen skillnad att resa med en snart 17 årig teensgrabb!

Han ställer sig upp och där står han tills han får instruktioner om vad han ska göra eller att han ska äta. Resten av tiden befinner han sig i en värld jag inte har tillträde till. Vad tänker 17 åriga grabbar på mest hela tiden månne? ;-)

Men.

När han väl fått på sig laggen och tagit sig upp för liften (sittliften märk väl) ja då susar grabben ner för backen som om han vore född i fjällen. Jag ser på och är inte så lite impad, han tillhör de "snyggaste i backen". Gudarna vet hur det gått till, datafreakad som han är. Men kanske är det min ihärdighet under de senaste 10 åren som satt spår. Många helger har han släpats med till Trysil, Säfsen och Romme i syfte att motverka cyberspace en smula.

Kanske jag lyckades en smula?

Innan vi for hem slog vi till med en avancerad shoppingrunda i nya Outletbutiken i närheten av Berga. Nya layer 1 och 2 behövdes, för att inte tala om en ny snygg skidjacka.

Jag har ju som bekant inte så många jackor:-)

Godnatt alla... wherever you are!

4 kommentarer:

sofie sa...

Jag lyder dig.Tack för omtanken.Kram

Anonym sa...

Tänk på mig som har fyra stycken här hemma utan hjärna, för mig är det ingen skillnad att vara hemma eller på jobbet.Miss you.
puss o kram syster yster.

Pangbruden sa...

Syster yster min käraste vän..Du vet var jag finns..Kom hem och låt mig pyssla om dig en stund..prata vid köksbordet, fika, skratta o skvallra.. Är hemma hela veckan.. miss you too..puss

Anonym sa...

Jag ler och skrattar i mjugg åt din beskrivning av sonen...kunde ha varit min tidigare...inte i backen dock...men man undrade ibland om nån var hemma så att säga. Å så kom det helt plötsligt de mest brighta kommentarer...jaja man lär sålänge man lever.

Kram
Ewa