2009-02-03

Lysning

Jag har friat till Brynäsdamen och hon har tackat ja. (självklart tackade hon ja)

Följande gäller:

Brynäs ska heta Pangis i efternamn, ha brudbukett och sjunga under vigseln.

Jag håller talet.

Ni kära bloggisar är vittnen.

Jag frågar mina föräldrar om dom betalar. Kan gå om dom får dra av momsen.

Efter vigseln bor vi kvar hos våra respektive män KP och Kärleken.

Problem: Bästaste lär bli svartsjuk då hon och jag redan är ingifta med KP. Det kan även finnas fler som kommer att ha synpunkter och vilja rasera vårt kommande äktenskap, eftersom jag lovar bort mig med jämna mellanrum, men det löser vi på plats.

På bröllopsfesten ska vi självfallet hoppa säck!

Har ni, käraste bloggisar, flera tips och förslag inför denna kommande union mellan Gälve och Örebro mottages de tacksamt.

Kan man tex bygga en tunnel mellan våra städer?

Jag känner mig lite lössläppt idag.

:-)

18 kommentarer:

sofie sa...

Japp det kan dom säkert.Kram:-)

sofie sa...

jag hade egentligen tänkt gett dig en annan kommentar men vågade inte,var rädd att resten av våra bloggar vänner skulle bryta i hop.Men vill du ha den så hojta till för det kunde ha varit en 10 poängare.Kram på dig.

Pangbruden sa...

Give me! :-)

Anonym sa...

Lössläppt IDAG? får jag påminna om att vi också är förlovade:-(

Pangbruden sa...

Ja men den förlovningen behöver vi väl inte bryta bara för att jag gifter mig litegrann:-) Upp med hakan nu

sofie sa...

Är det min sambo som du ska gifta dig med?jag har varit bortrest i ca 5 veckor och har inte fått vetat förnst nu när jag kom hem.HON GER JU BORT VÅRA PENGAR fast vi har det som det är.För dina barnskulld gift dig inte med den lögnhalsen.:)Kram på dig.

Anonym sa...

Sofie HAHAHAHA!!!! Du är bäst!

Anonym sa...

Men annars å är jag inte Sofies sambo!!
Lögnhals!?! *PJÖHH*
Nä du Sofie....

Pangbruden har "bättre kort" än så i sin arm.....
*Flinar*
Det är MIG, hon friat till!

Å jag ska sjunga för henne så slöjan står RÄTT ut från ansiktet (lika Carola)

Vilket jävla PArty det ska bli....

MiaPangistobee

Pangbruden sa...

My dear.. folk är så avis på vår nyfunna lycka:-)

Anonym sa...

Hjälp!!! Vad är det som händer. Jag har bara varit i Huvudstaden i två dygn, utan dator och nu är du redan bortgift. Nu får jag ta fram mina piskor och sporrar om jag ska reda upp det här.

Anonym sa...

Så går det när man dumpar mig och far iväg till storstaden... hmmppff

Anonym sa...

MUMS!
PäronCognac, me like!!!!

Päroncognac
Päroncider
MASSOR av is så har vi gjort oss en PÄROMBOMB
Yummie!

MiaPäronPangis

Majsanochmalla sa...

Grattis!

Gud/run va roligt!

Majsan, vill gärna värpa lite ägg som vi kan springa gatlopp med i tävlingarna..

Jag kan vara tärna... Jag är bra på så´nt... Tror jag!

Pok

Mallagladförerskullbralla

Malte sa...

Om ni ska ha en tunnel mellan Gävle och Örebro så bör ni veta att det kan bli dyrt eftersom det ligger några vattenfyllda gruvor ivägen.

...och så måste besserwissern från dryckesbranschen lägga sig i lite:(Cognac är ett destillat från vin gjort på druvor i distriktet cognac och cider görs alltid på äpplen. Päronlikör med cognacbas och cider med päronsmak är det nog som menas för inte kan det väl vara Perry?)

Anonym sa...

Mallan: Ni är ju alla tärnor, iförda tyllkjolar.. Malte Besserwiss: Det här med päroncognac förstår du dig inte på:-)

Malte sa...

Det är mitt yrke att kunna just sånt.

Malte sa...

...dessutom tycker jag att Xanté är fruktansvärt gott!

Anonym sa...

Jag lever!!
Måste läsa det jag har missat hos dig, för det såg väldigt intressant det om Gävle/Örebro:)
Kom hem inatt och har nyss varit och hämtat vovven som varit på pensionat.Jag återkommer till dig min vän när jag läst det jag missat:)Nu ska jag iväga handla för det är tomt i kyl/frys.
Ha det fint min vän,kram lena.