2009-02-24

Härlig start på dagen

Kungabröllop i all ära men dagens bästa stod kollega K för. Han pratade om en elev som såg ut att vara 10 år yngre än hon egentligen var och helt plötsligt utbrister han.

"Hon är som du Pangis"

Som jag svarar jag lätt förvirrad mitt i frukosten.

"Ja, du ser ju ut att vara 30 år men jag förstår ju att du är 40"

Underbara människa svarade jag som nyss fyllt 44 år!

Den mannen står för tillfället högst upp på min julklappslista, ja t o m högre än den älskade KP.

För ni förstår...

I går påminde mig KP om, och det med ett rått leende, att jag minsann får skjuta Veteran SM i sportskytte nästa år..

Han är inte rädd om livhanken han inte:-)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Den snyggaste Veteranen i historien

Miasomocksåär44

Pangbruden sa...

Tack raring.-)

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=z7fMsvsZe_c

Miasomlipade

sofie sa...

Är KP ordförande i bussiga klubben?:-)

Anonym sa...

Sofie.. Verkar inte bättre:-)

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Kanske bäst att tänka på vad man säger till dig då du har pistolen i handen?

Anonym sa...

Njae.. Jag är som minst farlig när jag har en pistol i handen.. men annars så:-)

Anonym sa...

Jag har ju bara sett dig på kort o visst fan ser du minst tio år yngre ut än vad du är!!

GRATTIS säger jag.

Anonym sa...

hehe..KP kanske då inte kan bedöma när han ska säga si eller så.. :)

Men e det sant att du jobbarmed Jeanettes morsa!! Lite kul alltså..
Sverigen e då fan ingen stor land, må jag säga..
Måste få tala om för dig att då jag gick i lågstadiet så fanns det en lärare som jag går till ibland(minns henne för hon var snäll)hon heter Margareta Linde,vars dotter har varit ihop/gift med Ingemar Stenmark!!!
:D
Undrar nu hur Margareta mår idag o om hon lever än?!?! hmm..
men skitsamma.. ha en bra kväll du pangisen!!!:)

Anonym sa...

Japp jag jobbar med Anita och dom är så lika.. Visst är världen liten

Fru P.. Jag bugar mig ödmjukt!!! Tack

✿Ewa sa...

Åh! Förstår att han nu är din absoluta favorit :). Och som sagt KP är inte rädd om livhanken ;).

Ha en bra dag på jobbet tjejen!!