2009-02-27

80-talstrip

Jag har tjuvlyssnat på morgondagens melodifestivalbidrag och fastnade för Star Pilots och deras Higher. Jag gillar inte sådana där svulstiga ballader á la Sarah Dawn Finer eller vad hon nu heter..

Nej jag gillar lite mer rockig musik och eftersom jag var med på glada 80-talet har jag en förkärlek för musik som minner mig om den tiden. Västkustrockens era och..

..Partytiden:-)

Den här låten med Star Pilots ger mig lust att dansa, partaja och jazza loss rejält. Även om det innebär tre dagars utslagenhet efteråt:-) Får väl ta en svängom med skurkosten..

Att videon visar en av mina 80-tals freakade filmer gör ju inte saken sämre.. Gissa om vi älskade Maverik och Iceman.. och gissa om vi grät när Mav´s wingman störtade.

På den tiden kunde dom minsann både göra musik och film frågar ni mig.

Och luggar!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Goose - vem tusan bölade inte då. Top Gun - tidernas film. Älskar den än idag.

Pangbruden sa...

Goose hette han ja:-) Tack Eko

Malte sa...

Jag bölade inte.

Majsanochmalla sa...

Du har så rätt pangis...i löv 80 tal me...
kram majsan

Pangbruden sa...

Vaaa Malte bölade du inte!!!

Majsan hade du lugg:-)? Det hade jag.. värsta luggen!!