2009-02-10

Längtan

Jag längtar efter en ledig kväll en kväll utan jobb, möten eller måsten. En kväll att bara vara i. En kväll med återhämtning och kraft.

Men det blir inte ikväll och inte heller någon annan afton den här veckan. Möjligen när packningen är klar på fredag.

Men på lördagkväll när vi trötta kommer hem från någon timme i backen. Har ätit vår mat, diskat vår disk och druckit vårt glas rödvin. Ja då ska pojkarna få roa sig med sitt och Bästaste och jag ha vår traditionella "dricka vin, skratta och nostalgiskt prata om allt som berör oss" kväll. Som traditionen bjuder första aftonen i Sälen.

Den kvällen ser jag fram emot.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Den är planerad, den med.... lördagskvällen!!! :o)

Kram till dig

Miasomocksåskamysapålördag

Pangbruden sa...

Jo.. men då har jag planerat in ledighet:-) Du vet när Bästaste och jag drar igång.. Det skulle du vara med på min vän! :-)

Anonym sa...

Är det falukorv i ugn med div. som gäller??? Jag håller på och planerar in maten...

Vi ska kanske ha något godare alternativ på lördagskvällen eller räcker det med A mano.

Pangbruden sa...

Amano blir fint.. falukorv med.. Jag har en hel kotlett i bit jag tar med.. Vi rings om det här med mat

Monica sa...

mysigt att se framimot helgen ;)