2009-02-07

Skriva tiggarbrev i äkta Blondinbellestil

Att skicka tiggarbrev är ett riktigt oskick anser jag. Men nu funderar jag på att göra det.

Skicka ett Blondinbellebrev. För det är väl så man får benämna breven numera.

Jag tänkte skicka ett till Jonas Edman, ni vet OS guldmedaljören i gevärsskytte. En trevlig man som har agenturen för Eley ammo här i Sverige. Den ammo jag personligen föredrar.

Så här tänkte jag skriva:

Heeej (Det måste framgå att jag verkligen hälsar glatt)

Jag och min KP ska snart flytta ihop och då kommer det gå åt väldigt mycket ammo när vi tränar. Som du kanske redan vet driver jag en av Sveriges, kanske inte största, men pangigaste blogg. I bloggen ser du att jag har över 60 000 sidhänvisningar.

Om du sponsrar mig varje månad med, låt säga, ett femundra pack Eley Sport (Club går också bra) lovar jag att nämna det i min blogg, jag kommer även länka till din hemsida. Självfallet kommer många bilder från tävlingr läggas ut. Om du önskar kan även min KP länka till dig i sin skytteblogg med. Vi har även en mycket köpstark målgrupp då de flesta är medelålders med fast inkomst.

Vänligen Eders Pangbrud


Vad tror ni om det här? Tycker ni jag är cynisk så här på morgonkulan? Det är jag faktiskt inte.

Däremot anser jag att en ung tjej drivs av en välidig cynism, och kanske cyniska föräldrar, när hon skickar ut dessa tiggarbrev. Att indirekt sko sig på ungdomars bekostnad. Nope det gillar icke eders Pangbrud.(Däremot tvivlar jag på äktheten i hennes beöksantal)

Men det här kan sprida sig mellan dom och teens är starka, oerhört starka och dom gillar inte att bli lurade. Vackra dottern och hennes kompisar surnade till när dom hörde talas om tiggeriet inför en skidresa. Så rätt vad det är har Blondinbellan inte 800 tusen besökare utan kanske 80.

Kanske tid att backa nu.

4 kommentarer:

sofie sa...

Jag tror säkert han ställer upp med ammo,för vilken kan motstå våran Pangis bedjande brev.Kram på dig.

Majsanochmalla sa...

Det där var inet tigarbrev.. Lite PR måste ju killen gilla!

Kö nu världens bästa Pangis grabben..

Pok

MallaPRbralla

Malte sa...

Skicka!

Om han inte svarar är det ju ingen skillnad. Om han kan sponsra har du ju vunnit. Inget att förlora allt att vinna. Det är sådana utmaningar man ska ta om man ska komma någon vart.

Anonym sa...

Jag var spydig.. och kopierade det brev Blondinbella skickar runt till företag..