2009-02-20

Skid VM

Tur man slutar tidigt idag för 12.50 ska jag se på TV, VM i längdskidåkning, och hålla tummarna för min nye hjälte Södergren som cancer till trots gör en suverän säsong.

Sorry mormor, antar att du vänder dig i din grav nu när svenskarna är på gång i din älskade sport igen..

Men du förstår mitt skidhjärta klappar för varje svensk framgång. I Norge har ni haft så många och de har varit så givna att de svenska på något vis känns större:-)

Sen kan du ju alltid trösta dig med att Björndalen numera är större än vår Stenmark.

Så du kan ligga still, väl medveten om att din dotterdotter fortfarande tänker på dig och saknar dig.

Du varma vackra kvinna!

6 kommentarer:

sofie sa...

När det gäller filmer o böcker verkar vi ha samma smak,jag är en vampyr älskare.Hoppas att du får en härlig o trevlig helg.Kram

sofie sa...

Gå in på min blogg.Kram

Anonym sa...

ahh.. så detvarngn strul med länken in te mittblogg.. :/
oki hoppas det går bättre nu...
:)

ang.vampyrer.. vissa filmer om vampyrer gillar jag andra inte..
En som e ok:
" en vampyrs berättelse"
med Brad Pitt o Tom Cruise..

meenn jag ogillar skräckfilmer,
vet ej varför men ändå har jag sett:

" The Hunting" med Liam Neeson o Catherine Zeta Jones

" Jag vet vad du gjorde förra sommarn 1:an + 2:an"

"Ghostship"
Med Gabriel Byrne

o en annan film som jag ej minns, med Geoffrey Rush,Famke Jensen (tror jag hon stavas så)..

"Jurkyrkogården" med Edward Furlong..(då jag gick i mellanstadiet) :P

Men dessa filmer kanske inte ingår i skräck prexis.. kanske i Light skräck versionen kanske :P

Fredagen den 13:e- filmerna suger ordentligt..
han går bara runt o dödar o blodet forsar.. det e inte så värst kul o se samt tröttsamt.. har sett en av dom då jag var mkt yngre, tvingad av en f.d.polarn... hu..

men nog med snack om filmer... ;)

som du ser kommer jag igång så fort det gäller filmer eller ngt annat ämne som intresserar mig... :D
hare gôtt!!!

Anonym sa...

ops.. ser att det blev en lång kommentar inlägg.. sorry :/

Anonym sa...

Helt ok.. Trevlig helg pezze!

Sanna sa...

kan inget om det där med skidåkning (se mitt senaste inlägg på aylastankar) ... men är mycket nyfiken på allt du skriver här! Vad roligt att du hittade in till mig :)