2009-02-28

En sån där härlig dag

Vissa dagar är bara sådär bra. Allt stämmer liksom. Dagen startade med strålande sol och vi for ner till skjutbanan. Efter nästan ett år av krångel med skyttet så stämde helt plötsligt allt. Trots en halvknackig första serie så slutade tävlingen med att jag persade rejält. Jag sköt jämt med KP och det har jag nog aldrig gjort förr.

Den här pistolen passar mig, jag blir glad av att skjuta med den. Åtminstone idag;-)

Efteråt följde jag halvt motvilligt med ut på isen. Fiske överlåter jag gärna åt grabbarna i familjen men solen sken så varför inte.

Och gissa vad...

Det här med pimpling var inte så tokigt. Jag drog snabbt upp en fin aborre sen satt vi och pratade, fiskade och fikade tillsammans med familjen N, goda vänner till KP.

Pimpling passar den rastlöse för har man inte fått något inom loppet av 5 minuter, ja då ska man byta hål. Inte tokigt alls.

I avdelningen plötsligt händer det har KP raringen förvånat mig alldeles idag. Nej han har inte friat (men det borde han ha gjort:-) Däremot frågade han om vi inte skulle fara till IKEA i morgon! Ni som känner KP förstår att jag satte i halsen och dubbelkollade om jag verkligen hört rätt. Jag tror att både han och jag tycker det är roligt att uppgradera dotterns rum.

Kan hon ha fått en bättre "styvfar"?

I afton får jag t o m äntligen mysa också, hela klanen är hemma och jag känner mig som den mamma jag behöver få vara med jämna mellanrum. Nja alla och alla.. Fjunet har vi inte sett till än men är man 17 år har man lov att ha ett eget liv. Det känns bra att få vara mamma till en sån stor fin kille.

I kväll röstar jag på Star Pilots.. åtminstone har jag planerat det:-)

3 kommentarer:

Monica sa...

å va kul !! friviligt också wow;) snart kommer frieriet med vänta du bara ;)

Anonym sa...

Har hört rykten om att fröken skjutit som en gudinna! Grattis!!!

Anonym sa...

Tack tack.. :-) Härligt chockerande var det!!