2009-02-27

Astma

Fredag är kortdag och bästa dag. Teensen kommer hem efter en vecka hos sin pappa men jag har inga att fredagsmysa med längre så min längtan efter dom är bara längtan:-)

Jag har accepterat att jag numera får fredagsmysa själv. Tiden när vi satt i en hög i soffan är ett minne blott.

Katten ställer iofs villigt upp, kelgris som han är, men efter två kvällar med astmabesvär inser jag att han har varit inomhus för länge nu så från och med i kväll stängs kattluckan. Våren är här och då får katten vara utomhus lite mer.

En nödvändighet helt enkelt om vi ska kunna behålla honom och nej han lider inget av det. Han är stor och tjock och har en skön fotölj att gona sig i på altanen.

Jag däremot klarar inte av om det blir för mycket katthår inomhus. Så i eftermiddag blir det sanering av mitt hem. Vanlig städning räcker inte när luftrören korkar igen.

Fin dag alla, det ska jag ha i solsken bland dammtussar och katthår:-)

2 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Du kan få sitta i min soffa och mysa med mig. För maken lär väl somna 19.30, som vanligt. Men det är klart, det blir bara morötter och möjligen popcorn....!

Anonym sa...

Mona.. Jag kommer!!! Jag gillar morötter:-)