2009-02-17

Dagens nyheter

Jag orkar verkligen inte bry mig om Pirate Bay rättegången..

Däremot var "Arbogarättegången" intressant då det inte är så många indiciemål i Sverige mig veterligen. Ofta finns DNA bevis, vittnen, ett mordvapen eller ett erkännande som grund. Här fanns ingenting mer än minnesfragment, ett motiv märkliga omständigheter och en stark indiciekedja. Jag tror nog att den tyska damen är skyldig och anser att åklagare och hovrätt gjort ett bra och mycket grundligt jobb.

Men roligast av allt i dessa tider är väl i allfall skidskytte VM.

Skidåkning i kombination med skytte! Till på köpet glimmande guld av en strålande svenska.

Tror ni eders Pangbrud njuter?

Mitt norska blod svallar över Björndalen men i VM tider är jag alltid svensk, svensk och åter svensk.

Heja Ferry:-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var ju djävligt skönt att Tyskan fälldes hur som helst. Blev lite orolig ett tag för att hon skulle frias. Man orkar knappt tänka på hur de stackars föräldrarna ska kunna gå vidare nu :(

Kan berätta att vi fick ett nytt penicillin till Max idag som var klart mindre äckligt för honom o som han accepterade skapligt alla fall. Tyvärr har han hostat så in i helvete idag så det har varit en jobbig dag men vi hoppas allt blir bättre imorgon så att du snart kan få se lite foton på en glad max igen :)

Skidskytte är roligt som fan och jag ska spela in imorgon för att sen skynda mig titta ifall Max kan sova en middagslur på en timmme. Hoppas även A-C kan lyckas imorgon

Anonym sa...

Vi får gemensamt hålla tummarna.. Hoppas Maxen blir frisk snart!