2009-02-09

Semester med teens eller..

KP och jag försöker boka semester.

Alltså vi har inga problem med själva bokandet eller vart vi ska. Inte ens när vi ska åka.

Problemet stavas teens.

För långt, för trångt i bilen, fel vecka, absolut fel hemresedag och inte det land dom helst vill fara till.

Dom börjar växa ifrån oss.

Jag ser slutet på semestrar med mina barn närma sig.

Kanske är det sista sommaren vi reser med dom.

Det är blandade känslor. Trist för jag är gärna med mina barn, men samtidigt känns det ok för vi är inte längre helt i fas. Dom vill göra sitt och just nu innefattar inte det familj, åtminstone inte föräldrar. Deras behov stavas vänner och i viss mån frihet och jag kan respektera det.

Inte sjutton ville jag resa på semester med mina föräldrar när jag var sjutton..:-)

Men.

Om dom tror att dom kan resa till Aiya Napa eller liknande med sina kompisar innan dom fyllt 20 (Eller ännu hellre 30) ja då har dom verkligen "skitit i det blå skåpet". :-)

Spännande tider

16 kommentarer:

Iraq-Lena sa...

Men tänk på prisllappen, hälften så många på semestern och dubbelt så roligt. Var det inte så dom resonera karlarna efter dom gift sej mot innan. För oss 40+ är det tvärt om. Det blir dubbelt så roligt efter familjelivet. Förutsatt att man är en Pangbrud! Lycka till

Anonym sa...

Ja det där med ungdomar på charter är ju en svår fråga. Vet ju själv hur man tyckte att det var självklart att man skulle få åka till Mallis när man var 17-18 år men nu när man vet hur det ser ut på liknande ställen så skulle man ju verkligen fundera om man vill att ens barn ska dit och kanske speciellt om man har en dotter. Inte aktuell fråga för mig på många år men jag återkommer med rådfrågning om 20 år eller nåt då Pangis ;)

Uppskattar att du vill att jag fortsätter blogga o vi får se. Blir lite tomt att inte ha den platsen att skriva av sig på och jag tusentals grejor jag kan skriva om så det är inte ämnesbrist utan mer att jag vill prioritera annat o så tycker jag det är lite trist med så många av mina kompisar som aldrig orkar kommentera o så bland annat.

Hoppas handleden är bättre nu!!

LJ Media sa...

Det är ju på kidsen man märker att man själv blivit äldre:-)

Anonym sa...

Lena..du har en poäng där:-)

Stoffe.. never in my life och välkommen till mig!

Mattias.. Sluta inte!!!!

LJ.. så sant så sant..suck

Anonym sa...

Jaa, så är det. Var glad över att de är självständiga. Det finns dom som ej vågar sig ut på egen hand pga av olika omständigheter.

Anonym sa...

Dom behöver inte bli självständiga förräns om några år... mina småtroll!!:-)

Monica sa...

locka med en utlandsresa;) du??? jag har typ 49 grannar ;)

Malte sa...

http://www.youtube.com/watch?v=iUep0zD3TdM

Anonym sa...

Underbart Malte:-)

Pangbruden sa...

Monica.. Jag har inte 30 tkr över som det skulle kosta

Anonym sa...

Hi hi spännande! Jag gjorde min första utlandsresa (Playa Del Ingles, Gran Canaria) när jag gick i första ring. Var alltså inte mer än 16! Det var... hur ska jag säga... en annorlunda resa ;-)

Näe jag släpper nog inte iväg mina tjejer i den åldern då jag vet hur jag själv var... men man kan nog inte hålla de hemma hur länge som helst.

Kram.

Anonym sa...

WOW! Du är "hårdare" än mig, jag satte gränsen 18 år, minst.... innan ev utlandsresa med kamrater.

Men, du, det är ganska skönt att vara med "bara" Kärleken p semester också... ;o)

Men klart man saknar tiden när man bestämde...

Miasominteharsmåbarn

Anonym sa...

Förresten,
ÄR DU rätt att säga åt mig att ta det lugnt???
*ASG*

MiasomgillarPangisskarpt

Anonym sa...

Mia.. ja för jag vet vad det handlar om;-) POK

Monica sa...

inte jag heller ,men det var ett förslag;)

Anonym sa...

Bra förslag där monica:-) Jag får köpa mig en triss.-)