2009-02-26

Bokrea

Jag borde inte, skulle inte och, har efter månadens räkningsskörd, egentligen inte råd.

Men.

Jag kan ju inte låta bli att fynda lite på bokrean.

Hyllorna dignar av böcker härhemma, dom är snart överallt. Jag har egentligen inte plats för fler och när jag flyttar (någon gång i framtiden ja, men flytt blir det) ja då måste jag slänga massor av böcker:-(

En Hildebrand om Samer och skräck. En bok av Peter Kerr om livet med en apelsinodling på Mallis, en fyndpåse som var superlyckad den innehöll bla en bok om fiske, och några riktigt bra deckare.

Nigellas "Mat för högtid och kalas" till det ynka priset av 69 spänn och sonen fick en överlevnadsbok. Ja just det några fler skönlitterära fick jag också med mig ja:-)

Jag riktigt spann av iver med min lilla bokpåse på vägen hem .. Nej nu ljuger jag igen, mina två fullproppade bokkassar ska det stå.

Kvällarna är räddade i allfall.. åtminstone tills Snarkemannen kommer hem. Men än så länge är den stackarn på ett möte och jag kan gona ner mig i soffan och njuta lugnet en stund.

Vad är bättre än en riktigt bra, oläst bok?

Nämnde jag föresten att den där mannen jag har hade installerat en ny tvättmaskin och torktumlare åt mig idag? Inte? Han som t o m hade köpt dem åt mig.

Kärlek va, eller hur?

:-)

11 kommentarer:

sofie sa...

vad kul,jag tackar för dom fina meningar som du skrev på min blogg.Jag behövde dom.Kram

Anonym sa...

Jag menar dom! Kram kram

Malte sa...

Fördömd av Hildebrand hade du kunnat få av mig. Den var bra men inte i samma klass som Valhalla-böckerna.

Anonym sa...

Ja just det hette den.. Vad synd jag inte visste det.. Valhallböckerna var suveräna men den här bådar gott:-)

Anonym sa...

Min tunna i badrummet är full med tvätt, jag kan ju ta en sväng förbi dig med den så kan vi ta reda på om tvättmaskinen fungerar som den ska?

Monica sa...

JUPP KÄRLEK!!

Anonym sa...

Jo jo.. du vill väl att jag ska provtvätta åt dig förstår jag:-)

Anonym sa...

Nu har jag hittat den, på idagsidan. Så idag fortsätter artikelserien.
http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/halsa/artikel_2513607.svd

Fredag!! Härligt!!

Ewa

Anonym sa...

Men du, du får inte kasta bckerna sen...dom måste du sälja. Böcker har ju ett hyfsat andrahandsvärde... om det nu är rätt böcker! :)

Gud, jag önskar jag hade tid att läsa lite... men min tid kommer igen!

Kramar o ha en trevlig o fin helg!

Anonym sa...

Har det?? Jag trodde man bara behövde slänga..

Jag har källaren full med jättefina, i stort sett olästa, barnböcker.. tex

Malte sa...

Man slänger inte böcker!!! Det finns antikvariat om du inte vill ha dem längre.