2009-02-11

Söndagsbarn

Tur som en tokig kan man säga att hon har, vackra dottern min.

Men så är hon ett söndagsbarn också.

Förra sommaren när vi vandrade lite i Sälenfjällen och plockade hjortron tappade hon självfallet sin mobil någonstans ute på myren.

Tack och lov hade hon ljudet på, vi gick tillbaka samma väg ihärdigt ringandes och efter 50 m fann vi den. Oskadd och torr.

I går kom hon hem och meddelade att hon tappat sin nya mobil. Den hade trillat ur fickan när hon sprang till sin pappas bil. Först misstänkte hon att den låg kvar i bilen men icke. Hon var däremot tvärsäker på att hon inte tappat den på skolan.

Alltid något tänkte jag, utrustade oss med ficklampor och for ut på landet till hennes pappas hus.

Vi har 20 cm snö här. Hon hade självklart inte sprungit på det som var uppskottat och inte hade hon ljudet på. Hennes far har en stor tomt så sökområdet var inte helt litet. En mobil sjunker rakt ner i snön så hur stora var oddsen?

Men som sagt, det lilla Söndagsbarnet har ju tur som en tokig så rätt som det var såg jag ett ljussken under snön när jag ihärdigt ringde.

Oskadd, inte ens blöt och fungerade perfekt.

Tur för henne annars hade hon fått vara utan.

14 kommentarer:

sofie sa...

Snacka om att ha tur i oturen,men det sista du skrev tror jag inte riktigt på,att hon skulle få vara utan mobil.I morse gick det vägen så nu har du ett nytt inlägg på min blogg.

Pangbruden sa...

Jo hon hade fått vara utan, tro inget annat!

Anonym sa...

Kanske dags att sätta senilsnöre i telefonen åt fröken tur ;) ?

Pangbruden sa...

Hon borde kunna ha den i väskan ist för i fickan!!!

Anonym sa...

Nu kom jag på att EXAKT samma sak hände mig i helgen. Jag tror jag måste blogga om det.

Pangbruden sa...

Doc: Är du född en söndag?

Anonym sa...

Varför kan inte det hända mina ljuvliga barn att dom hittar sina mobiler!!???
Kände att jag genast fick magplågor när jag läste här inne för det har varit så många turer genom åren med kidsens mobiler hehe!!!
Nu när dom är så stora så skiter jag i vad dom slarvar bort,deras bekymmer tänker jag och vispar bort det:)Har jag blivit känslokall???
Ha det gott min vän,kram lena.

Pangbruden sa...

Nej Lena..inte känslokall bara härdad

Anonym sa...

WOOOOOOOOOW...vilken tuuuur!! Helt otroligt ju!! Shit... vilken lycka!

Kram Ninis

Monica sa...

nämen vilken tur för dig ;) så slapp du fixa en ny ;)

Anonym sa...

Jag är också född på en söndag men tror inte att det har gett mig någon direkt tur. Jag har tappat ena glaset i mina glasögon i djup snö en gång. Hittade det aldrig.

Pangbruden sa...

Är du säker på att du är född en söndag?:-)

Anonym sa...

Ja, det har mamma sagt och hon borde ju veta.

Anonym sa...

Då ligger nog turen och lurar någonstans ska du se.. söndagsbarn är lyckobarn!