2009-02-21

Mat!

Vaddå mycket sport i den här bloggen? :-) Jag gillar sport har alltid gjort så är det bara men jag lovar att inte förvandla bloggen till en sportblogg:-)

Jag gillar faktiskt mat o matlagning med och läser ett par riktigt bra matbloggar. Bla Aylas "veckans middag" som ger mig massor av inspiration. Ska länka dit vid tillfälle om det är ok för skribenten.

Visste ni att jag började prenumerera på mattidningar 1986, och min första kokbok köpte jag som 17 åring. Jag läser nog i en kokbok varje kväll innan jag går och lägger mig. Ett smart sätt att lära sig att laga mat på.

Baka däremot kan jag inte, och kommer aldrig att lära mig! Vill inte, kan inte, törs inte:-)

Just nu äter jag LCHF kost, bortsett från lite kolhydrater innan jag ska tävla.Det är ett måste för mig så jag orkar hålla fokus. Ja jag petade i mig lite när vi åkte skidor med men annars är jag strikt. Inget svårt alls nu när magen inte fixar mjöl.

Och som jag äter mina vänner! Ostar, ägg, kött, grädde, aioli, majonäs, grönsaker, olja.... Fritt intag ändå har jag tappat ett par kilo, den här veckan ett:-) Jag äter den här kosten för att må bra och få magen i balans viktminskningen är bara en trevlig bonus. Mycket trevlig om jag tänker efter:-)

Dagens lunch bestod av följande sallad:

Färska räkor och kokta hackade ägg blandades med finskuren avocado, rödlök, purjo och salladskål. Allt rördes ihop med en blandning av cremefraische, färskost och majonäs kryddat med salt, peppar, lite dijon och en klick chipotlepasta.

Gott? Tro mig det var vidunderligt, syndigt gott. Samvetet är intakt och jag minskar i vikt.

Börja du med!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kör med ät-va-fan-du-vill-bara-du-rör-på-dig metoden...;)

Anonym sa...

Har varit utan Internet två dagar nu men är tillbaka! :)

Så fort jag vet lite mer vad som är felet med min mage och hur jag ska anpassa kosten så kommer jag nog läsa en del matbloggar/sajter också för att få lite tips. Är ju rätt kräsen så jag har stora problem med att variera min kost känner jag o behöver lite nya idéer.

Kan bara hålla med om att det känns fördjävligt med felvallningar, förkylningar, magsjuka och sånt. Tycker synd om de aktiva när det blir sånt där skit!