2009-02-18

Smart mamma mutar

Hot och mutor fungerar i alla åldrar.

Ni känner säkert till hotet; Äter du inte upp maten får du ingen glass.

Eller mutan; Du får en glass om du äter upp maten.

När det kommer till teens är det näppeligen glass det handlar om längre, dom struntar högaktningsfullt i om dom får efterrätt eller inte. Skulle dom gärna vilja ha, ja då köper dom sin egen.

Men teens är i ständigt behov av pengar. Jag kan alltid hota med att om dom inte hjälper till hemma så drar jag in månadspengen eller fryser studiebidraget. Det har fakitskt hänt när jag rosenrasande konstaterat att dom slöat en hel dag och lämnat över allt till slaven, läs mamma.

Att muta känns däremot bättre för mitt ansträngda hjärta och håller blodtrycket i schack:-)

"Du får 50:- för varje rum du städar. Plocka undan, dammtorka och damsug ordentligt" Är det riktig fint utgår en extra 50-lapp i bonus."

Vackra och panka dottern tog glatt emot erbjudandet och i kväll hoppas jag ha ett städat hem och ett normalt blodtryck.

Samtidigt som unga fröken får lite extra att roa sig för under resten av sportlovsdagarna.

:-)

OBS! De dagliga sysslorna, dvs sopor, diskmaskin och post ingår inte i dealen. Inte heller deras egna rum.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste hålla med DIG, vi är så oerhört likadana i så mycket....

F-n, vi måste vara BÄST!!

MiahjärtaPangisuppfostran

Anonym sa...

Jepp vi är bäst.. men det visste vi ju redan;-) Inte konstigt att vi ska gifta oss..

sofie sa...

Smart bätre det än att hota med polisen som jag blev,därför kanske jag än i dag är rädd för polisen.Kram

sofie sa...

Jag då???

Anonym sa...

Du har ju friat till bästaste sofie:-) Hota med polisen är inte bra till små barn.. klart dom blir rädda då.. själv är jag inte rädd för dom, för jag vet vad många poliser som skjuter dåligt:-) Sämre än mig i allfall..

Monica sa...

smart drag jag känner igen det där ;) hehe

Pangbruden sa...

Man får ju ge dom pengarna ändå;-)