2009-02-21

Vinterserien och udda sporter


Det gick riktigt bra att skjuta idag, trots kyla! Till slut domnade händerna och man tappade känseln men ändå så satt skotten hyfsat.

Den är nog inte så dum min nya C-pang:-)

KP raringen sitter just nu och filosoferar vid Nora sjön där Nordiska mästerskapen i pimpelfiske pågår! NM i pimpelfiske?? Visste ni överhuvudtaget att det existerade:-)

Det finns en och annan lustig sport ute i vida världen. Kanotslalom verkar annorlunda tex. Sen ska vi ju icke förglömma alla dessa extremsporter och jag vet de som anser att skidskytte är en riktigt märklig idrott. Själv anser jag nog att orienteringskytte är aningen märkligare:-) I mitt förbund finns springskytte. Man kutar runt en bana med pistolen i hölster och stannar vid vissa stationer och skjuter på skidskyttemål. En aning udda det med.

Säg mig mina vänner, känner ni till någon riktigt udda sport? Sätt igång geniknölarna nu medans jag duschar varmt och får igång blodcirkulationen igen.

Fridens liljor alla!

Inga kommentarer: