2009-02-08

Pladask

Förra året trillade jag i Överum och fick en fraktur i knäet. I år har jag trillat och skadat högra handleden. Jag känner nu i kväll vad ont det börjar göra ända upp mot armbågen.

Man kan kanske inte säga att jag fallit för Överum men jag har definitivt fallit i Överum:-)

Skyttet tar sig sakta men säkert. Känns bra, tålamod och tid är det som behövs.

Även nästa vecka är fullbokad inser jag med fasa. Inte en kväll ledig och så har det varit de sista 4 veckorna nu. Det är så drygt att gå upp klockan 06.30 varje morgon, fara iväg till jobbet, komma hem vid 17.00 bara för att köra ett kvällspass med möten, klubbjobb eller liknande till 21.00. Varje kväll. När ska tiden för min familj, mitt hus och mina vänner tas?

Oerhört slitsam, stressande och drygt.

Gissa om vi ser fram emot sportlovsdagarna i Sälen nästa vecka. KP, jag och våra pojkar ska äntra backarna tillsammans med Bästaste:-) Dottern? Nehej ni den unga damen har meddelat att aldrig mer, hon fryser, så nu har jag sålt hennes pjäxor:-)

15 cm vacker snö täcker Öret just nu. Vacker och vintervitt och det gör åtminstone mig på riktigt bra humör. Än behöver jag ingen vår. Jag gillar snön.

Fin kväll alla, det ska vi ha!

5 kommentarer:

Monica sa...

VZA MYSIGT MNEN VILA HANDEN!
kOLLA BLOGGEN nu kanske det är bättre ??

Pangbruden sa...

bra:-)

Anonym sa...

Vad du drullar! Men hoppas du kan åka skidor ändå? Ja, denna underbara snö gör en verkligen inspirerad på skidåkning. Vilket tempo du har i veckorna, sånt där orkar man inte med i längden...En del fritidsaktiviteter och ideella klubbar har en tendens att sluka en med hull och hår.

sofie sa...

Hoppas att ni får det jätte härligt när ni är i Sälen.Kram

Anonym sa...

Hoppas verkligen att du blir något så när återställd i handleden nu när du ska fara till härliga sälen.
Jag vill oxå dit!!
Kungsberget får duga ett tag till hehe!!Vi har sportlov vecka 9.
Ha det bäst, kram lena.