2009-02-27

Tonårssnack en fredagskväll


Städpangis har varit i farten så nu jä-r ska väl astman försvinna! Jag och vackra dottern har gjort grundligt rent här på nedervåningen. Det luktar gott, rent och fräscht överallt.

Nya fina sängkläder i siden får pryda bädden kvällen till ära. KP raringen har dock flyttat hem för en kväll eller två. Liten Tass har kommit hem och jag förmodar att de myser så det står det härliga till.

Jag vill också.... Längtar efter er... Bortsett från snarkandet då..:-)

Fjunet är på äventyr någonstans i stora staden men dottern är hemma och när hon är färdig med att bädda rent i sin nya säng kanske hon vill se på Let´s Dance med sin mamma, en stund i allfall. Jag försöker, som alltid, muta med godis:-)

Hörrni, finns det något härligare än att prata med sin tonårsjänta!

Vi har haft underbara samtal under tiden vi skurat. Sex, homosexualitet och rätten till sin egen kropp har stått på agendan. Att våga säga nej och inte acceptera något man inte vill. Vi har även dryftat tonårsgraviditeter och hur man som förälder skulle reagera om det inträffade. Hon är så klok min tjej, jag blir stolt och rörd när jag hör hur moget och sunt hon resonerar i dessa frågor.

Dvs hon resonerar som jag:-)

Hoppas hon alltid kommer att vara så här klok, min älskade "lilla jänta" för då kommer det att gå henne väl.

Over and out!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Då önskar jag en trevlig helg i det nystädade hushållet!

Pangbruden sa...

Detsamma Lennart..och du nu har jag två tvättmaskiner!:-9

sofie sa...

Jag är säker på att det kommer att gå bra för dina barn.Dom lär nog tänka sig för både en gång o flera gånger innan dom gör nåt.Du lär säkert få frågor som:mamma vad tycker du att jag ska göra.....Kram på dig o härlig helg önskar jag dig.

Anonym sa...

Tack Sofie!:-)

MonasUniversum sa...

Jösses vad snygg hon är!!

Anonym sa...

Tack Mona.. hon är söt som socker men hon posar lite på bilden:-)

Monica sa...

vacker som mamma !!!
Super snygg tjej, vet hon om det ?
Kram

Pangbruden sa...

Monica.. nej hon gör inte det! Tack för komplimangen btw