2009-03-06

Torsdagslunch i LCHF´s tecken

Sophie har helt rätt jag missade veckans torsdagslunch.

Den var ordinär kan jag meddela. Eleverna tränade husmanskost och vi bjöds på rödspätta och köttfärslimpa. Vi LCHFáre skippade potatisen men fick en rejäl salladsskål i stället. Remouladsåsen gick däremot bra:-)

Till dessert tog vi kaffe och chokladtryffel. Japp det är helt ok. Mörk choklad som smältes i kokande grädde och får stelna till tryffel är en LCHF´ares perfekta avslutning på en måltid.

Ett annat tips; Abba har mindre tonfiskburkar i vatten, 3 små i ett paket. En sådan burk tillsammans med ett ägg och lite majonäs blir en suverän frukost.

I afton får man dricka det fettförbrännande fredagsvinet. Om man inte som jag ska skjuta tidigt i morgonbitti.

5 kommentarer:

Daniel sa...

Låter gött!

Brännvin ska vi ha!

sofie sa...

Låter smaskigt gott.Kram

Anonym sa...

Usch, tonfisk!!! Jag är nog för kräsen för alla dieter som finns jag :( När jag väl vet lite mer vad jag helst ska undvika för min mage ska jag skriva ett inlägg där jag vill ha lite tips om maträtter efter mina behov och räknar då med massa tips från dig Pangis :) Ha en trevlig helg nu!

Anonym sa...

Själv har jag precis ätit ett par dl vispgrädde med hallon och blåbär. Med ett UNS muscovadosocker ovanpå;-)
Det är en bra grund inför kvällens skumpapimplande.
Fast det blir nog även ett par ostskivor med smör på, bara för säkerhets skull...

Svenskmastare sa...

LCHF, Det måste vara Linköpings Hockeyförening!? :-)