2009-03-23

Hungrig Pangis klipper nästan till pensionär

En Pangis med blodsockerfall i kassakön på Willys är inte att leka med..

Minsta lilla felsägning eller felsteg och jag brusar upp som en rasande furie och hugger till som en kobra..

Jag höll de facto på att klappa till en stackars pensionär med matkassen, han råkade stå i vägen när jag skulle betala stackarn.

Väl hemma, med buken fylld av en god och närande LCHF middag, är jag åter mild och vän.

Aftonens LCHF fick gå snabbt som ni förstår. Till förrätt en stor matsked med Philadelphiaost:-) Därefter fräste jag salladskål, köttfärs, lök och vitlök i en panna och lät puttra en stund med cremefraishe, tomat och sambal olek.

Jag brukar inte få blodsockerfall efter att ha startat med denna diet men jag åt för lite fett idag och var länge på ett möte i Askersund. Att vi efter jobbbet åkte och handlade till vår stora tävlings servering gjorde inte hungern lättare varför ett blodsockerfall kom som ett brev på posten.

Mer fett är det som gäller alltså..

5 kommentarer:

Iraq-Lena sa...

Ojoj, hoppas det inte var min lilla pappa som stod ivägen där på Willy´s. Han är pangis - Nä pemsionär heter det visst. SKoja bara, han bor lite längre söderut i svenskheten.

Anonym sa...

Man vet ju inte.. :-) Jag behärskade mig dock.. Men inombords Lena..huh..:-)

Anonym sa...

Lågt blodsocker är inte att leka med..

Anonym sa...

Själv åt jag en fralla med ost och tog en öl i går kväll.

Anonym sa...

Men lennart då..