2009-03-11

Vintern rasar in... igen!

Regnet det bara öser ner.. Nej just det det var ju snön som öste ner.

Massvis.

Hela tiden!

Om det ändå vore regn för då skulle vi åtminstone kunna sikta våren. Jag vet inte hur många gånger jag klagat över bristande vinter och snö, men i år har jag väl fått mitt lystmäte tillfredsställt och munnen igentäppt en gång för alla.

Jag lovar härmed dyrt och heligt att aldrig mer klaga på bristande vinter. Men om jag känner mig rätt så sitter jag väl här vid datorn nästa år och klagar på att vi aldrig får snö:-)

Att gnälla över vädret är en svensk, mänsklig rättighet.

Nu måste jag återgå till mina siffror i miljonklassen, ärendet har besvärat mig hela natten. Jag räknar rätt men kontrollistorna säger något annat. Efter samtal med ekonomiavdelningen har jag fått klart för mig att de gjort vissa omföringar som inte finns rapporterade på nämnda lista.

Det, mina vänner, innebär att jag måste ta mitt pick och pack och bege mig ut på ekonomiska äventyr i Hallsberg och vinterhalkan.

Fridens liljor!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det känns bara så drygt med den här långa vintern och nu svider det ännu mer med vår ickesoliga charterresa i December :( Jag vill flytta till ett varmare land men kommer nog aldrig våga göra det :)

Anonym sa...

Hahaha... jag ska heller aldrig mer klaga på att det inte finns nån snö....

KRAM ninis

sofie sa...

Jag tröstar mig med att det är bätre att det snöar nu än i slutet av April.Jag har lyckas fått till ett lååååååångt inlägg på min blogg i dag.