2009-03-15

Strålande skyttedag, trots taskigt väder.

Ännu en bra skyttehelg tillända. Allt som gick fel förra året verkar nu plötsligt stämma och jag vandrar sakta men säkert upp ur Marianergravens djup där jag så länge traskat.

På dagens bana i Linköping missade jag bara två skott och en figur i C och då blir man en glad Pangis. Vi har inte fått resultatlistor så hur jag placerade mig vet jag icke men jag sköt i den s.k öppna klassen. Alla mot alla och då halkar man ner lite i listan för i den gruppen skjuter alla giganter. Men en och annan "gubbskalp" har jag tagit i allfall:-)

A skyttet var ännu roligare. Små puckar, långa håll, omskjutning när Pangen krånglade men inget spelade roll. Allt satt. 6 träff 5 träff hela tiden bortsett från på sjunde station där klantiga jag bara laddade med 5 skott och hade två schyssta missar. Men jag lyckades t o m träffa allt utan stödhand på deras snabbstation:-) 42 träff och bara 5 figurer bort (11 p bort) är så långt över förväntan att jag nästan blir mållös. A skyttet är väldigt svårt och oförlåtande. Minsta lilla man gör galet ja då flyger skotten all världens väg så det är ett bevis på att jag gjorde rätt.

Om jag sen hamnar i nedre halvan i A3 (högsta klassen) bekommer mig inte ett dugg. Jag är en rookie i sammanhanget och har lov att få träna upp mig något år.

Vi har bytt ut Snoddas mot Stångebrogrillen.. Gör det ni med om ni ska till "Linkan". Bättre korvkioskmat har jag aldrig ätit! Suveränt med hemlagat mos, hemlagade hamburgare och räksallad. To die for helt enkelt!

På tisdag ska jag till Linköping igen, men nu blir det konferens och hotelvistelse:-)

Kanske t o m ett litet pubbesök. Eller vad säger du Pacta?

3 kommentarer:

Monica sa...

mums vart ligger det inne i stan??

Anonym sa...

japp men fråga mig inte om vägen:-) Det frå doc svara på

Svenskmastare sa...

Vid bron över Stångån såklart!