2009-03-16

Hur vågar dom?

Dessa förbaskade telefonföräljare ger mig snart en mindre hjärtinfarkt. I går när jag tävlade ringde min mobil, det var från SIFO eller något liknande skit.

För det första så har jag sett på plus, där Sverker meddelade att all telefonförsäljning via mobil är oetisk och ej bör förekomma. Sådana avtal har upprättats.

Jag meddelade vänligt att jag inte var intresserad och att de störde när de ringde mitt i en tävling, samt att det inte var ok att ringa på min privata mobil. Damen i fråga bad om ursäkt och lade på.

Jag stängde av ljudet och trodde att det skulle vara färdigringt.

Ack vad jag bedrog mig!

6 gånger under tävlingen surrade det i jackfickan, samma j-a nummer hela tiden. När tävlingen var överstökad ringde det igen.

Men då...

Jag lovar att efter det utspelet jag hade mot den klantiga unga dam (samma röst) som hade vågat störa mig 6 gånger under mitt tävlande så kommer mitt mobilnummer för all framtid vara utraderat hos SIFO.

Eders Pangbrud var inte nådig och rösten så kall att hel-et kunnat frysa till is när jag meddelade det oetiska i samtalen.

Ingen därifrån kommer någonsin våga ringa mig igen.

:-)

9 kommentarer:

sofie sa...

Bra gjort.Kram

Anonym sa...

Ja, det är verkligen trist när de ringer på mobilen och ibland riktigt sent på kvällen mm. också. Fast jag brukar ändå avvisa dem hyfsat vänligt men skulle de göra som mot dig skulle jag också blivit förbenad!

Kul att skyttet funkat bra och hoppas helgen varit bra också!

Anonym sa...

very good!!!

men värre förmig.. känns som dom e terrorister..
för e ju döv o dessa personer e envetna o ringa via vanlig telefon o jag fick springa röven av mig fram o tillbaks då de ringde...
så till sist sket jag i o svara, så de andra i min familj drabbas ju av attjagintekan svarao har ingen nrpresentatör.. men funderar faktiskt påatt skaffa en sån så småningom!!!!

O du.. ang. hårfärgningen jag talade om för en koprttag sen..
Det blev inte av.. pallrade inte det!! :/
ska se underhelgen :) *L*

hoppas det gick bra o tävla även om dessa idioter ringde o störde dig!!!!

men hare gött!!

Anonym sa...

Jag avskyr också dessa telefonförsäljare, även på jobbet. Jag blir drypande kort och frostig i tonen. I alla fall om de är oproffsigt påflugna och hurtiga och inte lyssnar av mig, då blir jag sur. Men samtidigt vet jag att många unga idag har detta som ett första jobb i brist på annat, inte lätt...

Anonym sa...

Nu ska jag ringa!!!

Flunkbuster sa...

Här en nyttig länk till den som tröttnat på alla dessa telefonförsäljare:

http://www.xs4all.nl/~egbg/motmanuskript.html

Anonym sa...

Tack Flunken den var bra!

Daniel sa...

Bra jobbat! På dom bara!

LJ Media sa...

Det ringde en sån där telemarketingsnubbe i går och frågade om jag var den som fattade beslut i mitt företag.
Jag svarade ilsket att jag helst är ledig på helgrena, varpå snubben la på.
Jag är med i NIX-registret, men de struntar tydligen i sådant.
Hoppas att ofoget med telemarketing avtar snart.
Lycka till med nästa skyttetävling och då med avstängd mobil:-)