2009-03-03

Aftonens LCHF

När man kommer hem sent som jag gör på tisdagar måste middagen gå lätt och fort.

Just i skrivande stund slår det mig, varför inte låta teensen fixa middag på tisdagar?

Jisses jag har glömt vad stora dom är..

Hur som helst kvällens LCHF middag är spagetti och köttfärssås. Japp ni läser rätt.

En vanlig köttfärsås spetsad med lite grädde och basilika, skippa ketchupen!

Teensen får pasta men jag förstår ni. Jag kokar mig en bunt färsk, god, grön sparris som tillbehör.

:-)

5 kommentarer:

Iraq-Lena sa...

Åsso vare´vinet på fredan dårå. ABSOLUT! Det ska bli, enkelt få tag på. Men bacon, skinka och fläsk går däremot inte lika lätt. Finns inte ens på flaska här i Irak ;-D

Anonym sa...

Nej just det Lena.. där sprack det.. Sorry.. men kyckling och nötkött kanske?

Anonym sa...

Unjefär så som du äter, äter jag med. Helt perfekt! Men jag har haft en riktigt godissug period...som försvann när den månatliga perioden äntligen satte igång!! Så nu är allt som vanligt igen. Jag tycker att det är mycket godare med grönsaker till köttfärssåsen än pasta! Och gräddklicken gör allt mycket godare :). På jobbet har jag vräkt i mig rivnamorötter istället för pizzasalladen som är alternativet. Nu märker jag här att det kanske är tvärt om jag skulle ha gjort :/.

Ha en bra dag!
Ewa

sofie sa...

Jag tror faktiskt det skulle vara nyttigt för dina ungdomar att laga mat en eller flera gånger i veckan vad jag menar är attt en dag flyttar dom ju och har dom inte blivit van att laga middag så kanske dom kommer att strunta i det.Hoppas att du inte tar illa upp nu.Kram på dig.

Anonym sa...

Sofie.. Nej jag tar inte illa upp tvärtom så håller jag med fullt och fast!

Ewa.. Ja tvärtom om det inte är socker i pizzasallade vill säga.. Men var lite försiktig med morötter