2009-03-03

Byxproblem

Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta i morse, men har efter någon timmes funderande beslutat mig för att skratta.

Jag tänkte ta ett par av mina favoritbyxor på mig. Ett par gråa snygga och tämligen dyra byxor i stället för de sedvanliga jeansen. Snygga byxor, polo, snygg tunika och kofta samt High-heels skulle förgylla min tisdag.

Hade jag tänkt.

I vanliga fall när man sätter på sig ett par byxor som man inte använt på ett tag chockeras man av att de sitter för trångt. De har blivit för små så att det inte ser klokt ut.

Det här såg inte klokt ut. Men inte pga att de var för trånga.

De var för stora!

En säck hängde på min numera något mindre rumpa och avsmalnande midja.

Jag har all grädde och ost att tacka för det.

Det är aldrig kul att inse att man inte har några byxor att sätta på sig men hellre för stora än för små.

:-)

3 kommentarer:

Kia sa...

Har du druckit mycket vin på sistone? ;-)
Nu måste jag läsa allt på din blogg. Hoppas på många smarta tips. Själv har jag några kilo som jag inte gillar - vilket jag inte låtsas om. Kommer inte satsa på beach-09 men det vore trevligt att orka jogga 5 km på 25 minuter igen.

Pangbruden sa...

Jajamensan! .-) OCH nmellanmjölk.. välkomemn till mig.. jag ska ta och kika in hos dig!!

LCHF is da shit frågar du mig.. inga kolhydrater och då menar jag INGA! men f.ö är det bara att smaska på.. Ett par promenader i veckan och voila... beach 2009 är i sikte:-)

Kia sa...

Härligt! Framtiden ser ljusare ut