2009-03-24

Pangbrudens tipslåda

Dagen har bestått av skyddsronder och krisgruppsmöten så nu jäklar är jag redo i händelse av.. ja vad som helst.

Brand, bombhot, tågurspårning eller ett dödsfall på arbetsplatsen.

Faktum är att man aldrig i förväg kan veta hur man kommer att reagera därför är det alltid viktigt att ha möten och ha upprättade krisplaner så att var och en vet vad denne ska göra. Man bör även ha realistiska scenarier att arbeta och öva kring.

Det jag fick med mig idag, som jag inte vetat tidigare, är att man aldrig ska förvara Svinto (Ja hederlig stålull) tillsammans med batterier. Oerhört lättantändligt tillsammans.

Det mina vänner var dagens tips från Eders Pangbrud

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man ha en krisplan för livet i största allmänhet, tro? Sitta i sin kammare i hemmet och fila på små lösningar för livets problem som kan tänkas dyka upp i ett exceldokument. T ex "om si händer gör jag så, om x gör slut tar jag fram plan B". osv, osv. Hmm, något att tänka på...

Pangbruden sa...

Nej ..Livet ska vi ta som det kommer och förhoppningsvis njuta av stunden:-)

Anonym sa...

OJ, stålull och batterier.........

Iraq-Lena sa...

Välkommen till Irak med den där krisplanen;-)
Här fick man veta tre små goa hot som man kan fndera över: Kidnappning, bilbomber och självmordsbombare. Har inte sett röken av vare sg det ena eller andra och känner mej mycket tryggare här än i Sverige. Har man problem med ensamhet kan man alltid prata med vaktisen och kanske få en kopp te och prata om livets andra problem som barnuppfostran och sina egna drömmar om framtiden t.ex. Kanske funkar det med exceldokumenten också där i vaktkuren. Ska kolla en annan gång.

Anonym sa...

LEna.. Kommunikation! Allt grundar sig på kommunikation:-) Fin dag till dig