2009-03-15

17 år.. och förvirrad:-)

Att vara mamma till en 17 åring är inte enkelt alla gånger.. Förvisso är han en gladlynt och trevlig gosse han super inte skallen av sig och har inga domar på sig.

Men.

För två veckor sen tog han sig lite olovlig sovmorgon.. Ok jag skiter i det så länge det inte blir en vana. Men som skolmänniska tycker jag det är korkat att skolka helt enkelt.

Förra veckan gick ungskrället med i Syndikalisterna! Ja ni läser rätt. Han planerar t o m att demonstrera 1 maj men då får han snällt åka med sin moder på pistolskyttetävling i Sunne:-) Här ska ingen vara plakat inte!

På tisdagen lyckades han även glömma sin 10 000 kronors skoldator (Jo dom är rätt avancerade) på syndikalistcaféet, ynglingarna där visade sig dock vara hederliga så datorn kom till rätta.

och slutligen i fredags så tappade han bort sin plånbok. Busskort, bankkort och psitolskyttekort måste nu införskaffas på nytt.

Pust.

Jag önskar mig en lugn vecka.

9 kommentarer:

Daniel sa...

Inte så lätt alla gånger med tonåringar men han verkar ju vara en ordentlig gosse trots allt!

Pangbruden sa...

Jodå.. han duger:-)

Iraq-Lena sa...

Ingen fara än alltså, vänta bara tills nästa omgång borttappade alla sorters kort och tredje vändan mobiltelefon, laptop andra gången i tät följd. Vill ju inte vara pessimist men ta höjd ordentligt i budgeten och räkna allt annat som bouns. Tre år kvar till det vänder - kanske...
Hoppas du får hög bonus!

Pangbruden sa...

Lena.. Jag jobbar kommunalt.. vi har inga bonusar:-) Gud hjälpe mig:-)

Anonym sa...

åh fan..
vilket virrig liten/stor gosse till son du har :D

Men hoppas han "skärper" till sig snart..

Men det e sketajobbigt att tappa bort plånbok.m.fl...
För tänk på all jobb man måste göras när ngn tappas bort..
ringa o spärra av korterna,m.m... :/ *hua*
Hoppas allt löser sig för er om plånkan!!

sofie sa...

Oj,det var inte lite han hann med på en vecka.Kram på dig o många styrke kramar.

Anonym sa...

En sen tonårsrevolt tro?

Anonym sa...

huuuu.... jag BÄVAR för den där perioden! jag kommer vara ett vrak frömodligen, eller så kan jag hoppas på att inte få det så knivigt! Din grabb verkar ju ändå vara på banan fortfarande.... det är när dom halkar av banan som det går åt skogen! Brr... ryser vid blotta tanken :)

KRAM Ninis

Monica sa...

hoppsan hejsan ! hoppas det blir en lugnare vecka denna vecka