2009-03-20

Bot mot gäddhäng

Varje bloggare med självrespekt utropar glatt vareviga fredag sin lycka över att helgen närmar sig.

Jag tror ingen utropat glädje över måndagar eller tisdagar. Thank god it´s Tuesday låter lite illa. Lite falskt som Håkan Hellströms sång ungefär.

Jag tänker inte brista ut i lovsång men visst är det härligt att helgen är i antågande. I synnerhet nu när det är vår i luften, mina skitiga fönster till trots.

Fönstren får nog vila en stund till, aprilvädret skulle garanterat göra dom randiga igen, men jag tror att jag ska bege mig ut i trädgården med grensaxen i högsta hugg.

Att beskära äppelträd är nyttigare för gäddhänget än något annat jag känner till.

Den bästa boten helt enkelt, prova får ni se. Har ni inga egna träd så har jag ett gammalt, stort, förvuxet vinteräppelträd ståendes i ett hörn. Där kan ni få träna helt gratis.

Fredlig, fin fredag alla!

5 kommentarer:

sofie sa...

Hoppas at du har lust att hjälpa mig med röstningen den här veckan oxå.Kram

Anonym sa...

fredag fredag fredag, det vattnas i min mun!!

Ja, äkta kattskinn. Vissa var t.o.m döpta, inskrivet på skinnets baksida. BLÄ

Anonym sa...

Jag och pappa tog hand om ett äppelträd en gång. Vi använde motorsågen en stund, sen var det klart! Brann fint och härligt i kaminen kommer jag ihåg.

Anonym sa...

Ha en trevlig helg Pangis hälsar jag och familjen!

Majsanochmalla sa...

Jag gillar faktisk både måndagar och tisdagar.. Onsdagar, tordagar.. Också.. Typiskt måndagsex..

Pok


Mallavarsallabarnärföddapåentisdagbralla