2008-05-27

Vilken förmiddag

Nu ska ni få höra om min förmiddag, nu när det inte kan tjatas något om det. Ni vet ju att jag sedan tidigare dragits med en rejäl förkylning, troligen fågelinfluensan:-) Ha nu detta i åtanke när ni läser resten. Under helgen började jag få en del dubbelslag på hjärtat, inget ovanligt jag har haft bekymmer förr och det oroar mig inte. I går däremot drog det igång och under ett dygn har hjärtat slagit oregelbundet och jag har haft dubbelslag ett par ggr varje minut. Det började bli lite mycket även för mig varpå jag kontaktade mina omvårdnadslärare (3 erfarna starka sjuksöterskor). Damerna tog blodtrycket vilket var lågt och de märkte också att pulsen var oregelbunden, dvs någon form av flimmer.

Jag fick självklart tid på vårdcentralen här i Hallsberg trots att jag bor i Örebro. Inom loppet av någon minut hade jag kommit in till en mycket noggrann och kompetent doktor med ett fågelefternamn. Fågeldoktorn gjorde allehanda undersökningar såsom EKG och blodprov dessa visade att allt var normalt. Hon kontrollerade även att jag inte var stressad vilket jag inte är för då hade jag inte kunnat skjuta som jag gjorde igår, bra mått det där med banskjutning:-) När vi pratades vid fick hon veta min familjs hjärt och kärlsjukdomshistorik och den är omfattande, samtliga dör i hjärtinfark på båda mina föräldrars sida! Det skulle jag aldrig ha sagt! Nu blev det fart på Dr Kvitter. Eftersom jag även hade några andra mindre symptom blev jag berordrad att omedelbart ta sjuktaxi till USÖ och akuten.

Där satte jag ner foten och tvärbromsade. Det började bli lite för mycket, jag vägrade helt enkelt dock på ett milt sätt. En vild flaxande diskussion startade. Dr Kvitter blev högröd i ansiktet och gick genast in till sitt rum för att ringa kardiologen. När hon kom tillbaka hade hon lugnat ner sig. Kardiologen tyckte också att det var ok att jag avvaktade lite för troligtvis är det den där envisa förkylningen, fågelinfluensan, som har triggat igång hjärtat. Just nu är det lugnt och jag har dyrt och heligt lovat att åka in vid minsta besvär. Dr Kvitter har skrivit till min VC och jag ska beställa tid för ny utredning av hjärtat.

Själv kontaktade jag KP och meddelade att han måste vara ovanligt snäll och tålmodig mot mig, mitt hjärta kanske inte orkar något annat:-) Man får väl passa på att utnyttja situationen.

Vad gäller arbetet så blir det en breddning av personal och ekonomiuppgifter, helt ok. Högste chefen, en trevlig pistolskytt, blir min chef på 25% (Kvinnor som jag måste tydligen ha två chefer:-) Jag meddelade att det gick väl bra så länge som jag skjuter bättre än han.

Fin förmiddag va?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men lilla HJÄRTE gull, lova attvara RÄDD om dig under min frånvaro. Så fort jag piggar på mig kommer jag att titta in till dig. TACK, för omtanken.

BAMSEKRAMAR.

Fast jag skulle faktiskt hellre vilja åka och partajja med Syjuntan än att bli nersövd och uppskuren..... men man får inte alltid som man vill...

Mia

Pangbruden sa...

Men tänk dig vännen vad mycket du kan partaja sen med juntan.. Är så glad för din skull

Majsanochmalla sa...

Majsan och jag har tagit fram våra sjuksköterskedresser.. Och laddat med vindropp.. Så du an vara 100 % lugn hos oss!

Pok

Mallaärräddomdigbralla

Anonym sa...

Mallan min vän då är jag helt trygg! POK