2008-05-08

Här ska inte fiskas, här ska klippas gräs!

Dagen är som gjord för en fisketur. KP och jag beslutade om en afton på sjön där vi gemensamt skulle lura upp en och annan Gös ur sitt djup. Men icke, Bästaste som numera är min sambo ringde och meddelade att gräsmattan snart var igenväxt. Inte nog med det, Moroten som mer eller mindre har förlovat sig med henne har även kommit med så många kärleksgåvor att mattan i hallen ändrat färg till rött. Råttblodsrött!

Så istället för att dra på mig flytoverallen och leta fram min lådor med wobblers får jag sätta på arbetshandskarna och ge mig i kast med 1200 m2 gräsmattdjungel i afton. Därefter ska hallmattan ses över och skrubbas till sin ordinarie ljusa färg. Kattluckan som av någon anledning återigen öppnats ska tillsluts rejält. Kärleksgåvorna får han lämna vid ytterdörren i fortsättningen den kranke Moroten.

I morgon far vi upp till Sälen jag, KP och pojkarna. Tävling i Älvdalen och familjemys står på programmet. Bästaste kommer även upp hon med och inspekterar ägorna. Tillsammans ska vi försöka byta några element åt henne. Eller rättare sagt KP den händige byter element och vi skravlar på som vanligt, pimplar vin, grillar och är allmänt sociala.

Vi ligger i hårdträning inför nästa veckas Vinprovarresa:-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det lät mysigt att klippa gräs, jag älskar doften av nyklippt gräs och bensin! DÅ är det sommar!

Kram på dig...

DeppMia (men bara idag hoppas jag!!)

Anonym sa...

fan har du blivit hemma fru på gamla dagar ? jobbar ju aldrig längre hahaha *kram* Monica

Anonym sa...

Hemmafru moi??!! hahahah Det här är enda kvällen jag har varit hemma på en vecka.. men nu jäklar har jag jobbat.. klippt gräs, tvättat, packat och damsugit samt slängt i mig en sallad.. och altanen är klar! Det gick i racerfart:-) POK

Anonym sa...

Ja, ta bästaste till Sälen, hon behöver komma ifrån byggkaos och opålitliga karlar. Men det här med Moroten, det kom som en bomb må jag säga..!

Anonym sa...

Gräsligt trist.

Anonym sa...

Ja jag upplever min katt som oerhört otrogen.. hmmpf