2008-05-07

Mässa kring dyslexi

Och nu blir det.. kanske inte reklamfilm men en reklamblogg. Torsdag-Fredag har vi stor mässa kring ämnet dyslexi eller läs-och skrivsvårigheter som vi oftast benämner det på min ena arbetsplats. Platsen är Västra Skolan i Hallsberg. Ett 40 tal utställare finns här och visar upp hjälpmedel, litteratur och liknande. Det ges även en mängd intressanta föreläsningar. Hela evenemanget är kostnadsfritt, vi samarbetar i ett stort projekt FARSS tillsammans med bla allmäna arvsfonden.

Ni träffar kanske inte mig för jag är på andra kontoret men ni får ju gå i mina fotspår och det är ju inte att förakta. Ta nu och be nu chefen om ledigt och bevista en mässa som tar upp något oerhört aktuellt i vårt samhälle. Nämligen allas rätt till det skrivna språket.

Eders pangbrud som ska kratta hylsor på skjutbanan i afton.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår inte varför man har hittat på ett så krångligt ord som dyslexi för den åkomma de har som absolut inte kan lära sig att stava till det.

Anonym sa...

, , , (här kommer de komman jag glömde i den förra meningen)

Majsanochmalla sa...

Dysleximässa... Låter hur intressant som helst!

Hoppas du berättar mer!

Pok

Mallagillarordbralla