2008-05-03

Om hyresgäster och skolresor

Jag har fått en hyresgäst. Han eller om det är en hon betalar inte för sig men vi njuter av sällskapet ändå. En söt, lite lagom rädd, igelkott har flyttat in under vår yttertrapp. Vi har matat den med rått ägg och köttfärs. Moroten är alldeles till sig och försöker ideligen sno han/hennes mat så han är under husarrest:-)

Ynglingen har messat från London. Kort och koncist: Vi har skitkul! Hmm modern blir fundersam.. Dock påminde mig min gamla bästis Pruseluskan om när vi var på skolresa i åk 9 på Kreta av alla ställen. Bla en av mina hädanfärder rakt ner i en kaktus! Hoppas verkligen inte att ynglingen uppför sig som vi gjorde:-) Tänk att våra föräldrar vågade släppa iväg oss. Det hade jag aldrig gjort, inte med den erfarenheten iallfall. Vi hade också skitkul och partajade friskt i en vecka. Solade på dagarna och dansade på nätterna. Jag och Pruseluskan träffade två i vårt tycke mycket stiliga tyskar, Fritz och Franz eller nåt sånt. Det var romantik på hög 16 årig nivå:-) Vi hade stränga order, hela klassen om att vara inne kl 01.00 och det var vi. Kl 02.00 gick vi ut igen. Alla citroner i hotllets trädgård pallade vi och hade i drinkarna. Hotellägaren var surare än de försvunna citronerna hela veckan bortsett från den dagen bussen hämtade oss för hemresan, då sken han som en sol:-)

Nu ska jag och KP skina mot varandra en stund i soffan med lite ost och gott rödvin.

2 kommentarer:

Buzan sa...

haha.. Fritz och Franz.. ser framför mig poliserna Kliang (pippi långstrump).

kram och nu kan vi snart börja nedräckningen.. 40 dagar kvar ;)

Buzan sa...

Jaha.. KLING OCH KLANG ska det stå.. vete tudan hur alla bokstäver kunde ramla bort så där...